ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

موبایل ۱۵۰۰ دلاری کوالکام با همکاری ایسوس معرفی شد

کوالکام، سازنده تراشه‌های اسنپدراگون و مودم بسیاری از گوشی‌های اندرویدی، موبایل ۱۵۰۰ دلاری خود را که با همکاری ایسوس توسعه داده، معرفی کرد. این دستگاه هنوز نام مشخصی ندارد و به عنوان گوشی مخصوص توسعه ...

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۱۸ تیر ۱۴۰۰ | ۱۸:۱۵

کوالکام، سازنده تراشه‌های اسنپدراگون و مودم بسیاری از گوشی‌های اندرویدی، موبایل ۱۵۰۰ دلاری خود را که با همکاری ایسوس توسعه داده، معرفی کرد. این دستگاه هنوز نام مشخصی ندارد و به عنوان گوشی مخصوص توسعه دهندگان اسنپدراگون شناخته می‌شود.

در حال حاضر کوالکام این دستگاه را با نام «Smartphone for Snapdragon Insiders» معرفی کرده است. چندین ماه از مطرح شدن طرحی به نام «اسنپدراگون اینسایدر» (Snapdragon Insider) می‌گذرد. این طرح از سوی کوالکام برای عضویت علاقه‌مندان محصولات این شرکت جهت حضور در طرح‌های آزمایشی و ویژه معرفی شد. اکنون کوالکام قصد دارد موبایل اختصاصی مبتنی بر اندروید خود را تنها با امکان خرید از سوی افراد عضو در طرح مذکور، عرضه کند. متاسفانه به نظر می‌رسد محصول کوالکام تفاوت چندانی با سایر پرچمداران اندرویدی ندارد و برچسب قیمت ۱۵۰۰ دلاری آن موجب می‌شود تا خرید آن چندان توجیه نداشته باشد، مگر این که شاهد ارائه سرویس‌های ویژه‌ای از سوی کوالکام برای دارندگان چنین دستگاهی باشیم.

مشخصات موبایل کوالکام تقریباً همان چیزی است که از یک گوشی پرچمدار در سال ۲۰۲۱ انتظار داریم. دستگاه به صورت پیش‌فرض از اندروید ۱۱ بهره می‌برد و تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ وظیفه انجام امور پردازشی را برعهده دارد. البته کوالکام چندی پیش اقدام به معرفی تراشه قدرتمند‌تر اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس کرد و عجیب است که قصد ندارد از جدیدترین تراشه این خانواده در موبایل خود استفاده کند. بسیاری از کاربران تمایل دارند در صورت پرداخت چنین مبلغ گزافی برای یک گوشی اندرویدی، از به‌روزترین تراشه‌ها بهره‌مند شوند.

۱۶ گیگابایت حافظه رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی، تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ را همراهی می‌کنند. صفحه نمایش ۶.۷۸ اینچی دستگاه از پنل OLED ساخت سامسونگ با نرخ نوسازی تصویر ۱۴۴ هرتز بهره می‌گیرد و به پوشش محافظ گوریلا گلس ویکتوس مجهز شده است. نسل دوم حسگر اثر انگشت 3D سونیک کوالکام در پشت بدنه قرار گرفته است. بسیاری از مشخصات موبایل کوالکام مشابه با ROG Phone 5 Ultimate ساخت ایسوس است که در اوایل سال جاری میلادی معرفی شده بود. باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی هم برای تامین انرژی در نظر گرفته شده است که از فناوری کوییک شارژ ۵ پشتیبانی می‌کند؛ اما تنها از شارژر ۶۵ واتی استفاده می‌کند و کوالکام برنامه‌ای برای پشتیبانی از شارژر فوق سریع ۱۰۰ واتی در این محصول ندارد.

در پشت بدنه شاهد چینش سه گانه لنزهای دوربین هستیم که در بسیاری از محصولات گذشته ایسوس قابل مشاهده است. حسگر اصلی سونی IMX686 می‌تواند تصاویری با رزولوشن ۶۴ مگاپیکسل را ثبت کند که شاهد حضور آن در Zenfone 7 Pro نیز بوده‌ایم. حسگر فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی سونی IMX363 مشابه آنچه در گوشی‌های پیکسل گوگل دیده می‌شود و حسگر ۸ مگاپیکسلی تله فوتو با زوم اپتیکال ۳ برابر نیز لنز اصلی را همراهی می‌کنند. دوربین سلفی هم از حسگر ۲۴ مگاپیکسلی بهره‌مند شده است

کوالکام وعده کیفیت حرفه‌ای در تصاویر ثبت شده با موبایل خود را داده است که می‌تواند ویدیوهای 8K با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه یا 4K با نرخ ۶۰ فریم در ثانیه را به ثبت برساند. البته خبری از ضبط همزمان چندین ویدیوی 4K با قابلیت HDR و ثبت تصاویر همزمان ۲۸ مگاپیکسلی نیست؛ درحالی که کوالکام هنگام معرفی اسنپدراگون ۸۸۸، وعده چنین قابلیت‌هایی را داده بود.

موبایل جدید کوالکام اولین محصولی است که از استاندارد Snapdragon Sound بهره می‌برد و می‌تواند فایل‌های موسیقی ۲۴ بیت ۹۶ کیلوهرتز را پخش کند که کیفیت بسیار قابل توجهی در دستگاه‌های همراه محسوب می‌شود. ایربادهای ساخت Master & Dynamic نیز درون جعبه قرار گرفته‌اند تا تجربه لذت‌بخشی را برای خریداران فراهم کنند و به نظر می‌رسد همان مدل MW08 با لوگوی اسنپدراگون باشند. چنین هدفون‌هایی به صورت جداگانه ۲۹۹ دلار در بازار قیمت دارند و شاید بخشی از قیمت بسیار بالای موبایل کوالکام، به دلیل حضور ابزارهای جانبی درون جعبه باشد.

پشتیبانی از اتصال 5G sub-6 و امواج میلی‌متری مایکروویو نیز از دیگر ویژگی‌های چشمگیر موبایل کوالکام محسوب می‌شود. از سایر فناوری‌های ارتباطاتی به کار رفته در آن می‌توان به وای فای ۶ و 6E در کنار بلوتوث نسخه ۵.۲ اشاره کرد. علاوه‌بر هدفون گران قیمت موجود در جعبه، شارژر ۶۵ واتی با پشتیبانی از کوییک شارژ ۵.۰ و کابل USB-C به USB-C و USB-C به USB-A قرار گرفته‌اند. با این حال با وجود رقبایی مانند گلکسی S21 اولترا و وان پلاس ۹ پرو، به نظر نمی‌رسد که محصول جدید کوالکام با استقبال چندانی در بازار مواجه شود. 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی