ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دومین بیلد ویندوز ۱۱ بتا امکان دسترسی به منوی استارت ویندوز ۱۰ را حذف کرد

تغییر منوی استارت ویندوز ۱۱ یکی از مشهودترین تغییرات نسخه جدید ویندوز است. مایکروسافت در اولین بیلد ویندوز ۱۱ به کاربران اجازه می‌داد تا با اعمال تغییراتی در تنظیمات سیستم جایگاه این منو را از ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۹ تیر ۱۴۰۰ | ۱۱:۳۰

تغییر منوی استارت ویندوز ۱۱ یکی از مشهودترین تغییرات نسخه جدید ویندوز است. مایکروسافت در اولین بیلد ویندوز ۱۱ به کاربران اجازه می‌داد تا با اعمال تغییراتی در تنظیمات سیستم جایگاه این منو را از وسط صفحه به سمت چپ برگردانند، ولی ظاهرا این امکان در دومین بیلد بتا حذف شده است.

با انتشار دومین بیلد ویندوز ۱۱ بتا برای کاربران برنامه ویندوز اینسایدر دیگر خبری از تنظیمات شخصی‌سازی منوی استارت نیست. مایکروسافت ظاهرا گزینه‌ای را که اجازه می‌داد محل این منو مانند نسل‌های گذشته به سمت چپ صفحه منتقل شود، حذف کرده است. در نتیجه، منوی استارت فعلا فقط از وسط صفحه قابل دسترس است و راه پیش‌فرضی برای انتقال آن به سمت چپ تسکبار وجود ندارد.

البته مطابق معمول روش جایگزینی برای بازگرداندن موقعیت منوی استارت ویندوز ۱۰ وجود دارد ولی این راه یک درب پشتی است که به دستکاری رجیستری ویندوز نیاز دارد و ممکن است برای همه کار آسانی نباشد. از آن‌جایی که تغییر رجیستری کار حساسی است، نمی‌توانیم آن را به هر کسی پیشنهاد کنیم، چون اعمال تغییرات در این بخش می‌تواند مشکلات مهمی را برای دستگاه شما به وجود بیاورد. از سوی دیگر، این نسخه هنوز نسخه بتای ویندوز ۱۱ است و شاید به خودی خود مشکلات متنوعی داشته باشد و نخواهید بر تعداد این مشکلات بیفزایید.

ولی از سوی دیگر، چون هنوز در فاز بتا هستیم، احتمال تغییر بسیاری از تنظیمات و امکانات جزئی وجود دارد و تا زمان انتشار نسخه نهایی احتمالا باید منتظر تغییرات زیادی باشیم. از آن‌جایی که گزینه تغییر موقعیت منوی استارت در بیلد قبلی حاضر بود، این احتمال وجود دارد که مایکروسافت تا زمان انتشار نسخه نهایی آن را به ویندوز ۱۱ برگرداند.

اگر کاربران به‌صورت گسترده از این تغییر در ویندوز ۱۱ انتقاد کنند، دور از ذهن نیست که مایکروسافت دوباره آن را در اختیار کاربران قرار دهد. چرا که در اختیار داشتن امکانی برای تطبیق با تغییرات جدید و در عین حال حفظ سلایق قبلی اتفاقی است که آسیب‌های بسیار کمی دارد و مطمئنا درصد رضایت عمومی را افزایش می‌دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • a_tabaei
    a_tabaei | ۱۹ تیر ۱۴۰۰

    سلام مطلب فوق درست نیست و امکان تغییز به سمت چپ همچنان وجود دارد در بیلد 22000.65

مطالب پیشنهادی