ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بورینگ کمپانی
تکنولوژی

احداث تونل زیرزمینی بورینگ کمپانی در ایالت فلوریدا تایید شد

«بورینگ کمپانی» که مدیرعامل آن ایلان ماسک است، پیشنهاد ساخت سیستم حمل و نقل زیرزمینی بین مرکز شهر و ساحل در شهر فورت لادردیل، فلوریدا را ارائه کرده بود. اکنون پس از ماه‌ها بحث و ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۹ تیر ۱۴۰۰ | ۱۸:۱۵

«بورینگ کمپانی» که مدیرعامل آن ایلان ماسک است، پیشنهاد ساخت سیستم حمل و نقل زیرزمینی بین مرکز شهر و ساحل در شهر فورت لادردیل، فلوریدا را ارائه کرده بود. اکنون پس از ماه‌ها بحث و گفتگو درباره مشکلات پارک خودرو در ساحل، سرانجام شهردار آن یعنی «دین ترانتالیس»، در توییتر خود ساخت این مسیر حمل و نقل را تایید کرده است.

 جزئیات مربوط به این پروژه در حال حاضر مشخص نشده است زیرا قوانین این شهر ایجاب می‌کند که طرح‌های آن به صورت یک مناقصه رقابتی انجام شود و سایر شرکت‌های علاقه‌مند ۴۵ روز مهلت دارند تا پیشنهادات خود را ارائه کنند.

در حال حاضر یک جاده مرکز شهر را به ساحل متصل می‌کند و پس از انجام این پروژه بازدیدکنندگان می‌توانند خودروهای خود را در ایستگاه قطار برایت لاین پارک کرده و با استفاده از این تونل زیرزمینی که «حلقه Las Olas» نامیده می‌شود، بین مکان‌های مشخص شده جابه‌جا شوند. به گزارش CNN در حالی که هزینه این جابه‌جایی با اوبر برابر ۱۰ دلار است، با سیستم جدید برای هر نفر بین ۵ تا ۸ دلار هزینه خواهد داشت.

بورینگ کمپانی

در حال حاضر ایالت فلوریدا فقط دو پروژه زیرزمینی دارد. در حالی که طی سال‌های گذشته فناوری تونل‌زنی پیشرفت کرده است، توپوگرافی منطقه‌ای می‌تواند حفر تونل را به چالشی واقعی تبدیل کند. شرکت بورینگ در حال کاهش هزینه‌های تونل‌زنی پروژه‌های خود است تا بتواند ازدحام بسیار زیاد شهرها را کاهش دهد. همین موضوع باعث شده تا شهردار میامی نیز به فکر احداث یک پروژه زیرزمینی باشد اما جزئیات بیشتری از آن منتشر نشده است.

ماه گذشته سیستم حمل و نقل فوق سریع زیرزمینی شرکت بورینگ بعد از حدود دو سال از زمان تایید پروژه و با گذشت یکسال پس از اتمام ساخت، کار خود را به صورت رسمی در لاس‌وگاس آغاز کرد تا نخستین مسافران را جابه‌جا کند. همچنین طبق گزارش اخیر بلومبرگ، بورینگ کمپانی قصد دارد از این تونل‌ها برای حمل و نقل کالا نیز استفاده کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی