ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

افرادی که سازگاری کمتری با دیگران دارند، درآمد بالاتری را تجربه می‌کنند

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد درآمد کارمندانی که با دیگران رفتار مناسبی دارند بسیار کمتر از افرادی است که سازگاری کمتری با دیگران دارند. این موضوع در مردان بیشتر دیده می‌شود. محققان با استفاده از ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۹ تیر ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۰

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد درآمد کارمندانی که با دیگران رفتار مناسبی دارند بسیار کمتر از افرادی است که سازگاری کمتری با دیگران دارند. این موضوع در مردان بیشتر دیده می‌شود.

محققان با استفاده از داده‌های نظرسنجی خود متوجه شدند مردانی که سطح سازگاری آن‌ها با سایر افراد بسیار کم است حدود ۱۸ درصد بیشتر از مردان خوش‌رفتار درآمد دارند. در همین حال این دسته از زنان نیز حدود ۵ درصد بیشتر از همتایان خوش‌رفتار خود درآمد کسب می‌کنند.

آن‌ها داده‌های جمع‌آوری شده حدود ۲۰ سال از سه نظرسنجی مختلف را مورد تجزیه و تحلیل خود قرار دادند که از حدود ۱۰ هزار کارمند سوالات مختلفی درباره شغل، حقوق و سن آن‌ها پرسیده بودند. در این مطالعه نوشته شده که داشتن «رفتار مناسب نسبت به دیگران» ممکن است مطابق انتظارات رفتارهای مردانه نباشد. همچنین افرادی که با دیگران سازگاری بیشتری دارند نیز ممکن است برای دریافت حق و حقوق خود تلاش کمتری داشته باشند.

درآمد

تحقیقات دیگر نشان می‌دهند که بی‌ادبی همیشه به نفع کارمندان یا شرکت‌ها نیست. مقاله‌ای که در اوایل ماه جاری و در نشست سالانه انجمن روانشناسی آمریکا ارائه شد، نشان می‌دهد که ۸۶ درصد از ۲۸۹ کارگری که در سه شرکت صنایع تولیدی و مراقبت های بهداشتی ایالت‌های غرب میانه آمریکا مشغول به کار هستند، خشونت در کار (مانند اظهارنظرهای تحقیرآمیز) را گزارش کرده‌اند. هرچند خشونت برای تمام سازمان‌ها نتایج بسیار بدی را به همراه دارد اما محققان مشخص می‌کنند که باعث افزایش بازده کارمندان می‌شود.

دکتر «لیوینگستون»، یکی از محققان این پژوهش و استادیار مطالعات منابع انسانی در دانشکده روابط صنعتی و کار دانشگاه کرنل می‌گوید:

«مشکل این است که بسیاری از مدیران اغلب متوجه نیستند که آن‌ها به دلیل ناسازگاری، به کارمندان پاداش می‌دهند.»

«پاول پورسل»، رئیس اجرایی شرکت خدمات مالی آمریکایی «بایرد» می‌گوید که شرکت ۲۷۰۰ کارمندی وی، افراد بی‌شخصیت را استخدام نمی‌کند و آن‌ها مراحل مصاحبه را پشت سر نمی‌گذارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی