ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بمب‌افکن B-21
تکنولوژی

نیروی هوایی آمریکا رندر جدیدی از بمب‌افکن پنهانکار و هسته‌ای B-21 Raider منتشر کرد

نیروی هوایی ایالات متحده با انتشار رندر دیجیتالی جدیدی از بمب‌افکن هسته‌ای استراتژیک B-21 Raider، اطلاعات بیشتری درباره آن منتشر کرد. این بمب‌افکن به عنوان بخشی از برنامه بمب‌افکن‌های راهبردی توسط شرکت «نورثروپ گرومن» توسعه ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۹ تیر ۱۴۰۰ | ۱۸:۳۰

نیروی هوایی ایالات متحده با انتشار رندر دیجیتالی جدیدی از بمب‌افکن هسته‌ای استراتژیک B-21 Raider، اطلاعات بیشتری درباره آن منتشر کرد. این بمب‌افکن به عنوان بخشی از برنامه بمب‌افکن‌های راهبردی توسط شرکت «نورثروپ گرومن» توسعه می‌یابد تا یکی از بازوهای نظامی آمریکا را مدرن کند و قدرتش را افزایش دهد.

جدیدترین رندر بمب‌افکن پنهانکار B-21 نه تنها ظاهر بروز شده آن را به نمایش می‌گذارد، بلکه در آن پایگاه نیروی هوایی «ادواردز» در کالیفرنیا هم به نمایش گذاشته شده است. در این پایگاه، تیم توسعه‌دهنده وظیفه آزمایش، تحلیل و ارائه گزارش درباره این بمب‌افکن هسته‌ای را برعهده دارند.

بمب‌افکن B-21 مراحل حساس بررسی طراحی را پشت سر گذاشته و حالا در مرحله مهندسی و ساخت قرار دارد. این مرحله شامل موارد زیادی می‌شود که برای مثال می‌توان به زنجیره تامین قطعات موردنیاز اشاره کرد.

بمب‌افکن B-21

این بمب‌افکن پنهانکار سال ۲۰۲۷ وارد نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا می‌شود و در کنار بمب‌افکن‌های B-52 استراتوفورترس، B-1 Lancer و B-2 Sprirt انجام وظیفه خواهد کرد. با گذر زمان، این بمب‌افکن جدید جایگزین B-1 و B-2 خواهد شد و البته عمر B-52 را هم افزایش می‌دهد.

بمب‌افکن B-21 به گونه‌ای ساخته می‌شود که بتواند جنگ‌افزارهای استاندارد و هسته‌ای به همراه داشته باشد و همچنین بتواند در حملات مختلف مانند حملات مستقیم هم به ایفای نقش بپردازد.

B-21 Raider یکی از محصولات برنامه بمب‌افکن‌های راهبردی ایالات متحده به حساب می‌آید. در این برنامه شاهد توسعه سیستم‌های هوشمند، نظارتی، شناسایی، حمله الکترونیکی، ارتباطات و سایر توانایی‌ها خواهیم بود. علاوه بر این، محصولات این برنامه باید قادر به انجام ماموریت‌ها با سرنشین و یا بدون آن باشند که البته این موضوع بستگی به ماموریت دارد.

توسعه این بمب‌افکن پنهانکار از سال ۲۰۱۵ توسط نورثروپ گرومن در جریان است و البته شرکت‌های دیگری مانند «پرت اند ویتنی» هم در آن نقش دارند. هزینه هر بمب‌افکن B-21 در سال ۲۰۱۹ نزدیک به ۶۳۹ میلیون دلار برآورد شده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • hidden.angel.lucifer
    hidden.angel.lucifer | ۲۱ تیر ۱۴۰۰

    تو را خدا بیا یه بمب بزن تو سره فرمانده کل سپاه

  • avvvvab
    avvvvab | ۲۰ تیر ۱۴۰۰

    نه افراط، نه تفریط؛ عدالت تنها راه است
    1. اینکه زمین جای حیوانات است: همین انسان هم حیوان است.
    با ستمگری، بزهکاری و آسیب‌رسانی نقش حیوان بدتر را می‌گزیند امّا با عدالت، پرهیزگاری و مفیدبودن، نقش حیوان برتر (انسان) را انتخاب میکند
    اسلام برای تکمیل اخلاق حسنه آمد که عمل به آن کروز کنترل آدمی بر راه درست است (صراط علی حق نمسکه = راه علی حق است آنرا پی میگیریم)
    2. اینکه دنیا بمب بیشتر میخواد هم غلطه. چون بدیش از کمبود بمب نیست از کمبود انصاف است. هرکس اگر خود را بجای طرف بگذارد دیگر زیاده‌خواهی نمیکند و گلاب نداده، آب طلبکار نمیشود. چرا بدی دیگری الگوی بدآموزیم شود؟ چرا آنقدر نکوکاری نکنم تا بدآموز شرمنده شود؟ و اصلًا چرا همه بمیرند تا من بمانم؟! چرا من نباشم تا وقت دیگران را نگیرم؟
    اِهْدِنَا الصِّراطَ الْمُسْتَقيمَ ﴿6﴾ [خدایا] ما را به راه راست رهنمایی فرما
    صِراطَ اللَّذينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ غَيْرِ الْمَغْضوبِ عَلَيْهِمْ وَ لَا الضّالّينَ ﴿۷﴾
    راه آنان كه برخوردارشان ساختی؛ نه سزاواران خشمت و نه گمرهان

  • raminnnnnn
    raminnnnnn | ۱۹ تیر ۱۴۰۰

    خدا شاهده اگه همین الان همه مردم دنیا از بین برن هیچ مشکلی پیش نمیاد هیچ تازه دنیا به جای بهتری هم تبدیل میشه. صاحبان اصلی زمین حیوانات هستند که متاسفانه هیولاهای کثیفی مثل انسان‌ها جاشونو گرفتن. خدا کنه زودتر همه انسان‌ها از بین برن

  • molavy
    molavy | ۱۹ تیر ۱۴۰۰

    بتواند جنگ‌افزارهای استاندارد و هسته‌ای به همراه داشته باشد
    آفرین دنیا فقط بمب و بمب افکن بیشتر میخواد

مطالب پیشنهادی