ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بایدن با امضای یک فرمان اجرایی جدید به جنگ غول‌های فناوری آمریکایی رفت

رئیس جمهور آمریکا، جو بایدن با امضای فرمان اجرایی مهم و جدیدی که بسیاری از بازوهای اجرایی دولت ایالات متحده را به جنگ شرکت‌های انحصارطلب می‌فرستد، گفت نظام سرمایه‌داری بدون رقابت چیزی جز استثمار نیست. ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۰ تیر ۱۴۰۰ | ۱۸:۳۰

رئیس جمهور آمریکا، جو بایدن با امضای فرمان اجرایی مهم و جدیدی که بسیاری از بازوهای اجرایی دولت ایالات متحده را به جنگ شرکت‌های انحصارطلب می‌فرستد، گفت نظام سرمایه‌داری بدون رقابت چیزی جز استثمار نیست.

جو بایدن با امضای این فرمان با رفتارهای ضدرقابتی در سراسر اقتصاد آمریکا مقابله می‌کند و احتمالا تاثیرات بزرگی بر شرکت‌های بزرگ فناوری خواهد گذاشت. فرمان اجرایی بایدن شامل ۷۲ اقدام و پیشنهاد برای مقابله با مشکلات انحصارطلبی است که چندین سازمان فدرال را مسئول رسیدگی به این مسائل معرفی می‌کند.

بایدن ضمن انتقاد از انحصارطلبان اقتصادی گفت: «آن‌ها به جای رقابت به نفع مصرف‌کنندگان رقبای خود را می‌بلعند؛ به جای رقابت به نفع کارگران روش‌هایی پیدا می‌کنند تا در حوزه کار دست بالا را داشته باشند. بگذارید صریح بگویم: سرمایه‌داری بدون رقابت سرمایه‌داری نیست، استثمار است.»

از مباحثی که درباره حوزه فناوری در این فرمان مطرح شده می‌توان به بازگشت بی‌طرفی شبکه، بررسی مجدد ادغام مشکوک شرکت‌ها، تلاش برای تصویب قوانین علیه نظارت‌های افراطی شرکت‌ها، ممانعت از تحمیل هزینه‌های قطع همکاری با شرکت‌های سرویس‌دهنده اینترنت از جمله ورایزن و AT&T و تدوین قوانین حق تعمیر اشاره کرد.

طبق اعلام بایدن، خریدهای قبلی از جمله خرید اینستاگرام توسط فیسبوک در سال ۲۰۱۲ هم می‌تواند دوباره توسط کمیسیون تجارت فدرال (FTC) مورد تحقیق و تفحص قرار بگیرد. بایدن اخیرا «لینا خان» را به ریاست این کمیسیون منصوب کرده که از فعالان باتجربه در زمینه مقابله با سیاست‌های انحصارطلبانه است.

همان‌طور که قبلا اعلام شد، بایدن موضوع حق تعمیر را جدی گرفته و از FTC خواسته تا جلوی شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات در بحث محدودسازی استفاده از تعمیرگاه‌های مستقل یا تعمیرات شخصی را بگیرد. این فرمان همچنین به‌دنبال بازگرداندن بی‌طرفی شبکه است که مانع از ایجاد تمایز میان محتواها توسط شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت می‌شود.

البته فرمان بایدن فقط محدود به حوزه فناوری نیست و حوزه‌های دیگری مثل صنعت هواپیما، بانک‌داری و کشاورزی را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد. رئیس جمهور آمریکا از شرکت‌های بزرگ خواسته که سهم‌شان را در قالب مالیات به دولت ادا کنند تا بستر توسعه برنامه‌های زیرساختی به وجود آید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Nnb
    Nnb | ۲۱ تیر ۱۴۰۰

    سرمایه‌داری بدون رقابت سرمایه‌داری نیست، استثمار است.»
    کمونیست یا سرمایه داری
    هر دو جواب میدهند به شرطی که درست اجرا شوند!

مطالب پیشنهادی