ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

صدها نفر از کادر درمان تایلند با وجود دریافت دو دوز واکسن سینوواک، به کرونا مبتلا شدند

وزارت بهداشت تایلند امروز اعلام کرده که بیش از ۶۰۰ نفر از کادر درمان این کشور با وجود دریافت دو دوز واکسن کرونا چینی سینوواک، به این بیماری مبتلا شده‌اند. طبق داده‌های ماه آوریل تا ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۰ تیر ۱۴۰۰ | ۱۶:۰۰

وزارت بهداشت تایلند امروز اعلام کرده که بیش از ۶۰۰ نفر از کادر درمان این کشور با وجود دریافت دو دوز واکسن کرونا چینی سینوواک، به این بیماری مبتلا شده‌اند.

طبق داده‌های ماه آوریل تا ژوئیه، از ۶۷۷ هزار نفر کادر درمان این کشور که واکسن سینوواک را دریافت کرده‌اند، ۶۱۸ نفر کرونا گرفته‌اند. در این میان یک پرستار بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ جانش را از دست داده و یکی نفر دیگر شرایط وخیمی را پشت سر می‌گذارد.

این وضعیت باعث شده که تعدادی از کارشناسان در تایلند تزریق دوز سوم واکسن را برای کادر درمان پیشنهاد کنند تا عملکرد سیستم ایمنی‌شان بهبود پیدا کند و ریسک ابتلا به این بیماری برای آن‌ها کاهش یابد. البته در گذشته یادداشت افشا شده از مقامات تایلندی هم به گونه‌ای کارایی واکسن سینوواک زیر سوال برده بود.

یکی از مقامات بهداشتی ارشد تایلند عنوان کرده که دوز سوم واکسن سینوواک نخواهد بود:

«واکسن متفاوتی باید به کادر درمان تزریق شود، واکسن آسترازنکا یا واکسن mRNA که تایلند در آینده نزدیک دریافت خواهد کرد.»

واکسن سینوواک

چنین موضوعی فردا مورد بررسی قرار می‌گیرد تا برای تزریق دوز سوم واکسن به کادر درمان تصمیم‌گیری شود.

در حالی این خبر منتشر شده که تایلند با شیوع مجدد کرونا دست و پنجه نرم می‌کند. این کشور از ابتلای ۹,۴۱۸ نفر به کووید-۱۹ و مرگ ۹۱ نفر در روز یکشنبه خبر داده است. تا به امروز بیش از ۳۳۶ هزار نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده‌اند و کمتر از سه هزار نفر جانشان را از دست داده‌اند.

تایلند منتظر دریافت ۱.۵ میلیون دوز واکسن فایزر BioNTech از سوی دولت ایالات متحده آمریکا در اواخر ماه جاری میلادی است و البته از ماه اکتبر، ۲۰ میلیون دوز سفارش داده شده را هم تحویل خواهد گرفت.

تایلند تنها کشوری نیست که کادر درمانش به علت دریافت واکسن سینوواک به کرونا مبتلا شده‌اند. کمتر از یک ماه پیش هم بیش از ۳۵۰ پزشک و کادر درمان اندونزی با وجود تزریق این واکسن چینی، به کرونا مبتلا و ده‌ها نفر هم در بیمارستان بستری شدند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • هایزنبرگ
    هایزنبرگ | ۲۰ تیر ۱۴۰۰

    کمونیسم تقلبی. بدون دزدی و کپی هیچی نیستی.

مطالب پیشنهادی