ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

معرفی و بررسی خودرو

با دانگ فنگ Fearless M50 آشنا شوید؛ پیکاپی چینی با DNA هامر

در اوایل دهه 2000، شرکت دانگ فنگ به سراغ AM General رفت تا مجوز‌های لازم برای تولید خودروی نظامی هاموی (Humvee) را دریافت کند. دانگ فنگ با این کار قصد داشت با ایجاد تغییراتی، این ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۰ تیر ۱۴۰۰ | ۲۰:۳۰

در اوایل دهه 2000، شرکت دانگ فنگ به سراغ AM General رفت تا مجوز‌های لازم برای تولید خودروی نظامی هاموی (Humvee) را دریافت کند. دانگ فنگ با این کار قصد داشت با ایجاد تغییراتی، این خودرو را برای ارتش چین شخصی‌سازی نماید. حالا پس از مدتی، این شرکت تصمیم گرفته نسخه خیابانی از پیکاپ نظامی خود را با نام Fearless M50 به فروش برساند. تغییرات صورت گرفته و یا به عبارت بهتر کپی‌کاری چینی‌ها باعث شده Fearless M50 ظاهری مشابه با پیکاپ لامبورگینی LM002 داشته باشد!

دانگ فنگ Fearless M50 طراحی جسورانه‌ای داشته و با توجه به ابعاد بزرگ و خطوط تیز بدنه پیکاپی قلدر و با ابهت دیده می‌شود. در مقایسه با مدل نظامی که دو کابین بود، نسخه خیابانی تک کابین شده و به دو صندلی مجهز است؛ ضمن اینکه از لحاظ نمای بیرونی تفاوت‌هایی در برخی جزئیات وجود دارد که از جمله آنها باید به جلوپنجره اختصاصی، شیشه جلوی یک تکه و چراغ‌های گرد نسخه خیابانی اشاره کنیم.

در داخل کابین، رد پای هاموی به وضوح مشخص است؛ کنسول میانی بسیار عریض که دو صندلی را از هم جدا می‌کند، فضای گسترده و قطعات تزئینی چرمی و چوبی از شاخص‌ترین ویژگی‌ها در این بخش هستند.

مسئول تامین نیروی پیکاپ به ظاهر جان‌سخت دانگ فنگ Fearless M50، یک موتور 4 لیتری توربودیزل است که توانایی تولید 197 اسب بخار قدرت و 600 نیوتن متر گشتاور را دارد. نیروی تولیدی این موتور از طریق گیربکس دستی به سمت چرخ‌ها هدایت می‌شود. متاسفانه مشخص نیست این گیربکس چند سرعته است.

لامبورگینی lm002
لامبورگینی lm002

دانگ فنگ می‌گوید Fearless M50 قادر است از آب‌هایی به عمق 1.2 متر عبور کند که در صورت تحقق در دنیای واقعی، کاملا تحسین‌برانگیز خواهد بود. برای این پیکاپ جدید در سرزمین مادری قیمتی برابر با 668,000 یوان تبدیل شده که با نرخ روز ارز معادل 103 هزار دلار می‌شود. شرکت دانگ فنگ در نظر دارد قبل از عرضه نسل بعدی، نسخه‌های متفاوتی از Fearless M50 را راهی بازار کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی