ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیرعامل AMD: اوضاع بازار تراشه تا آغاز سال ۲۰۲۲ بهبود پیدا نمی‌کند

جهان حدود یک سال است که با کمبود جدی در تامین تراشه روبرو شده، در نتیجه شرکت‌هایی مثل اینتل، AMD و انویدیا نتوانسته‌اند پاسخگوی نیاز بازار باشند. حالا مدیرعامل AMD می‌گوید اوضاع هنوز بحرانی است ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۰ تیر ۱۴۰۰ | ۲۰:۱۵

جهان حدود یک سال است که با کمبود جدی در تامین تراشه روبرو شده، در نتیجه شرکت‌هایی مثل اینتل، AMD و انویدیا نتوانسته‌اند پاسخگوی نیاز بازار باشند. حالا مدیرعامل AMD می‌گوید اوضاع هنوز بحرانی است و بهبودی تا پایان ۲۰۲۱ آغاز نمی‌شود.

«لیسا سو»، مدیرعامل AMD در گفتگو با وب‌سایت Barrons آب پاکی را روی دستمان ریخت و اعلام کرد که شرایط تامین تراشه تا پایان امسال بهتر نخواهد شد. او گفت اگر به‌دنبال بازار بهتری می‌گردید، در زودترین حالت باید به سال ۲۰۲۲ امید ببندید.

خانم سو درباره عملکرد AMD در دوران همه‌گیری ویروس کرونا گفت: «ما خیلی از تصمیماتمان را از سال‌ها قبل می‌گیریم، اما آن‌چه در ۱۲ ماه گذشته رخ داد از تمام پیش‌بینی‌هایی که در بحث تقاضا داشتیم فراتر رفت. ما همچنان باید به افزایش موجودی انبارهای خود ادامه دهیم، چون تقاضای زیادی برای محصولاتمان وجود دارد.»

پردازنده‌های رایزن ۶۰۰۰

با این حساب بهتر است انتظارات خود را پایین بیاوریم چون هنوز زمان زیادی باقی مانده تا اوضاع بازار جهانی تراشه بهبود یابد. مدیرعامل AMD در این مصاحبه به مقایسه استراتژی این شرکت با انویدیا و اینتل هم پرداخت. او گفت AMD در زمینه معرفی برخی فناوری‌های صنعت تراشه پیشگام بوده و اصرار دارد که به نوآوری‌های رقابتی ادامه دهد.

اگر در چند وقت اخیر به دنبال خرید GPU بوده باشید، حتما می‌دانید که تهیه این پردازنده‌ها تقریبا غیرممکن شده است. البته بخشی از این قضیه به هجوم ماینرهای رمزارزها به بازار پردازنده‌های گرافیکی مربوط می‌شود که کار را دشوارتر از قبل کرده است. با این حال، با سخت‌گیری‌های دولت چین علیه ماینرها بخشی از بازار آزادتر شد و محصولات بیشتری در اختیار کاربران عادی قرار گرفت.

مشکل بازار تراشه‌ها فقط محدود به بازار GPU نبوده و بازار CPU را هم تحت تاثیر قرار داده است. حتی بسیاری از شرکت‌های بزرگ مثل اپل هم نگران تامین قطعات مورد نیاز دستگاه‌هایشان هستند. چندی پیش مدیرعامل اینتل گفته بود که کمبود تراشه ممکن است چند سال طول بکشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی