ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

مرگ بیش از یک میلیارد جانور دریایی در پی موج گرما در آمریکای شمالی

به گفته دانشمندان، در پی موج گرما کشنده‌ای که شمال غربی آرام (منطقه غربی ایالات متحده و کانادا) را در برگرفته، تقریبا یک میلیارد جانور دریایی به دلیل دمای بالا تلف شده‌اند. طبق گزارش نیویورک‌ ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۰ تیر ۱۴۰۰ | ۲۲:۳۰

به گفته دانشمندان، در پی موج گرما کشنده‌ای که شمال غربی آرام (منطقه غربی ایالات متحده و کانادا) را در برگرفته، تقریبا یک میلیارد جانور دریایی به دلیل دمای بالا تلف شده‌اند.

طبق گزارش نیویورک‌ تایمز، گرمای شدید هوا طی دو هفته گذشته در سراسر غرب آمریکا و کانادا باعث مرگ بیش از یک میلیارد جانور دریایی شده است. این موج گرما به صورت مستقیم باعث ایجاد مناظر غم‌انگیزی مانند صدف‌های مرده‌ای که در پوسته خود پخته شده‌اند، شده است. «کریستوفر هارلی»، زیست‌شناس دریایی دانشگاه بریتیش کلمبیا عنوان می‌کند که این صحنه‌ها «مانند فیلم‌های آخرالزمانی است.»

برای محاسبه میزان مرگ‌ومیر‌ها، هارلی صدف‌های آبی منطقه خاصی از سواحل را بررسی کرد و اطلاعاتی در مورد میزان صدف‌ها و همچنین موجودات مرده دیگری که در آن منطقه زندگی می‌کنند، به دست آورد. در نهایت او توانست تخمین بزند که بیش از یک میلیارد جانور دریایی بر اثر گرما از بین رفته‌اند.

موج گرما

موج گرمای به وجود آمده در حدی خطرناک است که برخی سازمان‌های دولتی مجبور شده‌اند تا موجودات خود را به محیط‌های خنک‌تری منتقل کنند. «جاناتان آمبروز»، زیست‌شناس سازمان ملی اقیانوسی و جوی گفت: «ممکن است امسال با احتمال مرگ و میر ۹۰ درصدی یا حتی بیشتر موجودات دریایی روبرو شویم.»

در حالی که خسارات وارده بر این موجودات به دلیل گرمای هوا بسیار تکان‌دهنده است، تاثیر دیگر این پدیده روی محققانی اعمال خواهد شد که تمام زندگی و کار خود را وقف انجام مطالعات و مراقبت از محیط زیست کرده‌اند.

به گفته دانشمندان، صدف‌ها آسیب‌پذیرترین موجود در برابر موج گرما به وجود آمده هستند، زیرا آن‌ها نمی‌توانند به سمت مناطق خنک‌تر حرکت کنند. هارلی هشدار می‌دهد که به احتمال زیاد چنین امواج گرمایی کشنده‌ای به دفعات بیشتر و با درجه حرارت شدیدتر در آینده رخ خواهد داد. همچنین این مرگ‌ و میرها جدیدترین نشانه‌هایی هستند که مشخص می‌کند تغییرات اقلیمی تاثیر مخرب بسیار زیادی روی محیط زیست خواهد گذاشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی