ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

شلبی F-150 معرفی شد؛ سوپر پیکاپی هیجان‌انگیز با ۷۷۵ اسب بخار قدرت

شرکت شلبی آمریکن (Shelby American) با رونمایی از یک محصول هیجان‌انگیز برای رقبای حاضر در بازار خودروهای آفرود بسیار قدرتمند خط و نشان کشید. این محصول جذاب در حقیقت همان پیکاپ F-150 است که از ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۱ تیر ۱۴۰۰ | ۱۳:۱۵

شرکت شلبی آمریکن (Shelby American) با رونمایی از یک محصول هیجان‌انگیز برای رقبای حاضر در بازار خودروهای آفرود بسیار قدرتمند خط و نشان کشید. این محصول جذاب در حقیقت همان پیکاپ F-150 است که از نظر فنی ارتقا یافته و اکنون توانمندی‌های آن در سطحی بسیار بالاتر قرار دارد. برای این پیکاپ آفرود، نام شلبی F-150 برگزیده شده است.

همانطور که در تصاویر ضمیمه‌شده می‌توانید مشاهده فرمایید، میزان تفاوت‌های ظاهری شلبی F-150 با مدل استاندارد زیاد و چشمگیر است. در این خودرو از جلوپنجره اختصاصی شلبی و کاپوتی با شکاف حجیم استفاده شده و سپرها نیز متفاوت از نمونه استاندارد هستند. نوار میانی برگرفته از خودروهای لمان و حک شدن نام کمپانی در قسمت‌های مختلف بدنه از دیگر موارد قابل ذکر به شمار می‌روند.

در بخش فنی بهره‌گیری از تایرهای بزرگ‌ 22 اینچی BFGoodrich KO2 همه‌جارو، افزایش ارتفاع با کمک کیت BDS و نصب کمک‌فنرهای ساخت شرکت Fox جزو تفاوت‌ها هستند. شلبی تاکید می‌کند به واسطه استفاده از سیستم تعلیق تطبیق‌پذیر، این پیکاپ قدرتمند با انواع مسیرهای هموار و ناهموار همخوانی دارد و راحتی و هندلینگ آن با شرایط مختلف وفق داده می‌شود.

لوگوی شلبی در جای جای بدنه دیده می‌شود

در داخل کابین صندلی‌ها پوششی از چرم دو رنگ دارند و در جای جای آن قطعات تزئینی فیبرکربنی و البته لوگوی شلبی به چشم می‌خورد.

شلبی F-150 در دو نسخه عرضه می‌شود. در زیر کاپوت نسخه قوی‌تر موتور 5 لیتری V8 سوپرشارژ با توانایی تولید 775 اسب بخار قدرت انجام وظیفه می‌کند. اما در نسخه پایه خبری از سوپرشارژر نیست و این موتور 395 اسب بخار قدرت دارد. متاسفانه درباره آمار و ارقامی چون شتاب و سرعت اطلاعاتی در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته است.

قیمت این سوپر پیکاپ آمریکایی از 107,080 دلار آغاز می‌شود. چنانچه فردی به مدل قدرتمندتر 775 اسب بخاری علاقه‌مند باشد، باید 114,980 دلار کنار بگذارد. آنطور که شلبی اعلام کرده، فقط 600 دستگاه از این پیکاپ توانمند را در آمریکا و چند کشور اروپایی به فروش خواهد رساند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی