ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل تنها آیفون ۱۳ پرو و ۱۳ پرو مکس را به اسکنر LiDAR مجهز می‌کند

هرچه به معرفی آیفون‌های جدید اپل نزدیکتر می‌شویم، گزارش‌ها و شایعات بیشتری درباره آن‌ها منتشر می‌شود. حالا طبق جدیدترین اطلاعات، امسال هم تنها کاربر آیفون ۱۳ پرو و پرو مکس به اسکنر LiDAR دست پیدا ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۱ تیر ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۰

هرچه به معرفی آیفون‌های جدید اپل نزدیکتر می‌شویم، گزارش‌ها و شایعات بیشتری درباره آن‌ها منتشر می‌شود. حالا طبق جدیدترین اطلاعات، امسال هم تنها کاربر آیفون ۱۳ پرو و پرو مکس به اسکنر LiDAR دست پیدا می‌کنند.

شایعات در گذشته به این موضوع اشاره داشتند که کوپرتینویی‌ها اسکنر LiDAR را به تمام گوشی‌های سری آیفون ۱۳ اضافه می‌کنند. با این حال پس از مدتی برخی گزارش‌ها از عدم تجهیز آیفون ۱۳ و ۱۳ مینی به این اسکنر خبر دادند.

حالا یک منبع موثق حوزه فناوری به نام «DylanDKT» در توییتی اعلام کرده که این اسکنر تنها در آیفون ۱۳ پرو و ۱۳ پرو مکس استفاده خواهد شد. به گفته این منبع، اپل ابتدا قصد داشته LiDAR را به تمام آیفون‌های ۲۰۲۱ بیاورد:

«LiDAR تنها به مدل‌های پرو آیفون می‌آید. اوایل امسال به نظر می‌رسید که اپل می‌خواهد تمام مدل‌های آیفون ۱۲S/۱۳ را به این اسکنر مجهز کند، اما بنابر دلایلی کوپرتینویی‌ها امسال چنین کاری را انجام نمی‌دهند.»

آیفون ۱۳ پرو

این منبع تا به امروز گزارش‌های دقیقی درباره محصولات اپل منتشر کرده، بنابراین می‌توان تا حدودی به گفته اخیرش اعتماد کرد. علاوه بر این، DylanDKT در روزهای گذشته گزارش‌هایی درباره نسل بعدی مک‌بوک ایر و مک‌بوک پرو هم منتشر کرده است.

اسکنر LiDAR اولین بار در سال ۲۰۲۰ با آیپد پرو معرفی شد و سپس اپل گوشی‌های آیفون ۱۲ پرو و ۱۲ پرو مکس را به آن مجهز کرد. این اسکنر از فناوری ToF استفاده می‌کند و قادر به اندازه‌گیری فاصله میان اجسام و سنسور است تا اطلاعات عمقی ثبت شوند. اپل از این اسکنر برای بهبود تجربه واقعیت افزوده استفاده می‌کند، البته LiDAR قابلیت‌های دیگری مانند پرتره در حالت شب را هم در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

به نظر می‌رسد کوپرتینویی‌ها نه تنها این اسکنر را تنها برای مدل‌های پرو درنظر می‌گیرند، بلکه در این محصولات از دوربین اولترا واید بهتری هم استفاده خواهند کرد. با این وجود، انتظار داریم تمام مدل‌های آیفون ۲۰۲۱ به پردازنده جدید و ناچ کوچکتر مجهز شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی