ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایلان ماسک برای سفر به فضا، بلیت فضاپیمای ویرجین گلکتیک را رزرو کرده است

پس از سفر موفقیت آمیز «ریچارد برانسون»، بنیانگذار ویرجین گلکتیک به فضا، «ایلان ماسک»، مدیرعامل تسلا نیز قصد دارد با فضاپیمای این شرکت سفر به فضا را تجربه کند و بلیت سفر فضایی خود را ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۱ تیر ۱۴۰۰ | ۰۹:۳۰

پس از سفر موفقیت آمیز «ریچارد برانسون»، بنیانگذار ویرجین گلکتیک به فضا، «ایلان ماسک»، مدیرعامل تسلا نیز قصد دارد با فضاپیمای این شرکت سفر به فضا را تجربه کند و بلیت سفر فضایی خود را رزرو کرده است.

ریچارد برانسون در بین میلیاردرهای جهان توانست اولین سفر فضایی سرنشین‌دار با فضاپیمای ویرجین گلکتیک را با موفقیت به انجام برساند و راه را برای سفرهای توریستی در فضا هموار کند. وی به همراه چند نفر دیگر در ماموریت یونیتی ۲۲ با فضاپیمای اسپیس شیپ‌تو موفق شدند سفر فضایی متفاوتی را تجربه کنند.

ریچارد برانسون در مصاحبه مطبوعاتی با نشریه «ساندی تایمز» تایید کرد که ایلان ماسک، بنیانگذار و مدیرعامل اسپیس ایکس برای پرواز فضایی با فضاپیمای این شرکت بلیت رزرو کرده است. وی همچنین اضافه کرد:

«ایلان دوست من است و شاید روزی با یکی از فضاپیماهایش سفر کنم.»

از زمان انتشار این خبر، هیچ اطلاعاتی در مورد زمان سفر ایلان ماسک به فضا با فضاپیمای ویرجین گلکتیک منتشر نشده است. گزارش‌ها حاکی از آن هستند که هزینه سفر حداکثر ۴ دقیقه‌ای با فضاپیمای ویرجین گلکتیک،‌ ۲۵۰ هزار دلار و هزینه در نظر گرفته شده برای رزرو صندلی ۱۰ هزار دلار است.

رزرو بلیت سفر به فضا با فضاپیمای ویرجین گلکتیک، اعتماد ایلان ماسک و مهر تایید او به تلاش‌های ریچارد برانسون را نشان می‌دهد. در این سفر، ریچارد برانسون توانست ۹ روز زودتر از جف بزوس به فضا برود و در رقابت برای سفر توریستی به فضا، او را شکست دهد.

حالا باید منتظر سفر جف بزوس به فضا بمانیم. مدیرعامل سابق آمازون در تاریخ ۲۹ تیر ماه طی اولین ماموریت سرنشین‌دار بلو اوریجین با راکت «نیو شپرد» به همراه برادرش راهی فضا می‌شود. اگرچه بزوس دیرتر از برانسون به فضا سفر می‌کند، اما به ارتفاع بالاتری یعنی بالاتر از خط کارمان با ارتفاع ۱۰۰ کیلومتری از سطح زمین می‌رود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی