ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وکیل اپل تهدید کرد: حکم دادگاه نقض پتنت غیرمنطقی باشد، از بازار بریتانیا خارج می‌شویم

وکیل اپل تهدید کرده که اگر دادگاه بریتانیا رقم غیرمنصفانه‌ای را برای نقض پتنت ادعا شده در زمینه ارتباطات 3G و 4G به نفع شرکت Optis Cellular درخواست کند، سازنده آیفون بازار بریتانیا را ترک ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۱ تیر ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۰

وکیل اپل تهدید کرده که اگر دادگاه بریتانیا رقم غیرمنصفانه‌ای را برای نقض پتنت ادعا شده در زمینه ارتباطات 3G و 4G به نفع شرکت Optis Cellular درخواست کند، سازنده آیفون بازار بریتانیا را ترک خواهد کرد.

اپل در حال حاضر در بریتانیا با شرکتی به نام Optis Cellular درگیری حقوقی دارد ولی نمی‌خواهد رقم بالایی به این شرکت غرامت بپردازد. یک قاضی عالی بریتانیایی در ماه ژوئن در حکمی اعلام کرده بود که اپل دو پتنت Optis را نقض کرده و باید جریمه شود.

هزینه نهایی این غرامت هنوز تعیین نشده، اما خبرگزاری This is Money می‌گوید رقم مورد بحث می‌تواند چیزی در حدود ۷ میلیارد دلار باشد. دیوان عالی بریتانیا در سال ۲۰۲۰ گفته بود دادگاه‌های این کشور می‌توانند میزان غرامت پرداختی را مشخص کنند، در حالی که این نهاد تنها قادر به تشخیص نقض یا عدم نقض پتنت‌ها بوده است. حالا باید منتظر دادگاه دیگری در سال ۲۰۲۲ بمانیم تا مشخص شود که اپل باید چه جریمه‌ای به Optis بپردازد.

قاضی «مید» در ماه ژانویه در جلسه استماعی گفته بود که رقم غرامت ممکن است به مذاق اپل خوش نیاید. با این حال، از نظر او بعید به نظر می‌رسید که اپل بخواهد واکنش شدیدی به این تصمیم نشان دهد و مثلا از بازار بریتانیا خارج شود، چون هیچ شواهدی نشان نمی‌دهد که حتی بررسی این ایده هم برای اپل ممکن و قابل طرح باشد.

ولی وکیل اپل می‌گوید موافق نظر قاضی نیست: «جایگاه اپل به‌گونه‌ای است که باید بتواند این ارزیابی را داشته باشد و تصمیم بگیرد که حکم نهایی را بپذیرد یا از بازار بریتانیا خارج شود. ممکن است شروطی توسط دادگاه تعیین شود که پذیرش آن از نظر تجاری ممکن نباشد.»

دادگاه دیگری در ماه ژوئیه تعیین می‌کند که اپل از نظر حقوقی متعهد به پرداخت غرامتی شناخته می‌شود که بعدا در ماه ژوئیه ۲۰۲۲ تعیین خواهد شد یا خیر. اگر اپل از پذیرش این تعهد سر باز بزند، ممکن است از فروش آیفون در این کشور منع شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی