ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ریچارد برانسون با فضاپیمای ویرجین گلکتیک با موفقیت به لبه فضا سفر کرد

پس از چندین بار تاخیر و شکست، ویرجین گلکتیک اولین سفر فضایی سرنشین‌دارش را کاملا با موفقیت انجام داد. در این ماموریت بنیانگذار این کمپانی یعنی «ریچارد برانسون» هم حضور داشت و توانست در جنگ ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۱ تیر ۱۴۰۰ | ۰۰:۰۵

پس از چندین بار تاخیر و شکست، ویرجین گلکتیک اولین سفر فضایی سرنشین‌دارش را کاملا با موفقیت انجام داد. در این ماموریت بنیانگذار این کمپانی یعنی «ریچارد برانسون» هم حضور داشت و توانست در جنگ میلیاردرها برای سفر به فضا، جف بزوس را با فاصله چند روز شکست دهد.

ریچارد برانسون به همراه چند نفر دیگر در ماموریت یونیتی ۲۲ با فضاپیمای اسپیس‌شیپ‌تو روانه فضا شد. برانسون با این سفر توانست یک تجربه فضایی خصوصی داشته باشد و راه را برای توریسم فضایی هموار کند.

این سفر چهارمین پرواز آزمایشی این فضاپیما و اولین سفر برانسون به فضا محسوب می‌شود. این کارآفرین میلیاردر برای بیش از یک دهه، یعنی از زمان تاسیس ویرجین گلکتیک در سال ۲۰۰۴ به دنبال سفر به فضا بود و حالا به رویای دیرینه‌اش دست پیدا کرده است.

ریچارد برانسون

اسپیس‌شیپ‌تو یا همان VSS Unity در نزدیکی ساعت ۱۹ به وقت ایران به همراه هواپیمای وایت‌نایت از زمین بلند شد. یونیتی از مرکز این هواپیما ۵۰ دقیقه پس از شروع پرواز و در ارتفاع نزدیک به ۱۳.۷ کیلومتری جدا شد. چندین لحظه بعد، تک موتور راکتش را روشن کرد تا بتواند به لبه فضا در ارتفاع نزدیک به ۸۶ کیلومتری سطح زمین برسد.

سرنشینان این فضاپیما برای مدت کوتاهی پیش از رسیدن به فرودگاه «اسپیس پورت» در نیومکزیکو، توانستند بی‌وزنی را تجربه کنند.

این سفر اهمیت بالایی برای ویرجین گلکتیک و البته ریچارد برانسون دارد و یک موفقیت بزرگ برای وی به حساب می‌آید. این اولین آزمایش کامل اسپیس‌شیپ‌تو بود و راه را برای سفرهای فضایی تجاری که از سال آینده میلادی آغاز می‌شود، هموار می‌کند.

حالا باید منتظر سفر جف بزوس به فضا بمانیم. مدیرعامل سابق آمازون در تاریخ ۲۹ تیر ماه طی اولین ماموریت سرنشین‌دار بلو اوریجین با راکت «نیو شپرد» به همراه برادرش راهی فضا می‌شود. اگرچه بزوس دیرتر از برانسون به فضا سفر می‌کند، اما به ارتفاع بالاتری یعنی بالاتر از خط کارمان با ارتفاع ۱۰۰ کیلومتری از سطح زمین می‌رود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی