ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

درگاه کارت حافظه مک‌بوک پرو M1X سرعتی در حد SSD خواهد داشت

اپل در سال ۲۰۱۶ کارت‌خوان حافظه SD را از مک‌بوک پرو حذف کرد و تاکنون بارها شایعه بازگشت این درگاه به لپ‌تاپ‌های اپل منتشر شده است. حالا در گزارش تازه‌ای گفته شده مک‌بوک پرو M1X ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۱ تیر ۱۴۰۰ | ۱۹:۱۵

اپل در سال ۲۰۱۶ کارت‌خوان حافظه SD را از مک‌بوک پرو حذف کرد و تاکنون بارها شایعه بازگشت این درگاه به لپ‌تاپ‌های اپل منتشر شده است. حالا در گزارش تازه‌ای گفته شده مک‌بوک پرو M1X به کارت‌خوانی مجهز می‌شود که از استاندارد UHS-II پشتیبانی می‌کند تا سرعت انتقال بالاتری داشته باشد.

به گفته یوتیوبر معروف «لوک میانی»، اپل کارت‌خوان UHS-II را به مدل‌های مختلف مک‌بوک پرو M1X اضافه می‌کند. این استاندارد به مک‌بوک‌های آتی اجازه می‌دهد با حداکثر سرعت ۳۱۲ مگابایت بر ثانیه فایل جابه‌جا کنند. این سرعت تقریبا سه برابر سرعت کارت‌خوان‌های SD معمولی است.

هر دو مدل مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی نسل بعد علاوه بر کارت‌خوان حافظه SD از درگاه USB 4 هم بهره می‌برند که از استاندارد تاندربولت پشتیبانی می‌کند، بنابراین می‌توانیم انتظار افزایش میانگین سرعت انتقال اطلاعات در همه درگاه‌ها را داشته باشیم. البته گفتنی است که کاربران برای استفاده از نهایت توان کارت‌خوان جدید مک‌بوک پرو باید کارت حافظه‌ای داشته باشند که از این فناوری پشتیبانی کند.

در غیر این صورت سرعت به همان میزان قبل محدود باقی می‌ماند. اپل فقط دو بار دیگر از کارت‌خوان UHS-II در محصولات خود استفاده کرده بود: آی‌مک پرو که حالا از رده خارج شده و نسخه به‌روز شده آی‌مک ۲۷ اینچی.

مک‌بوک پرو M1X به جز کارت‌خوان SD جدید خود تغییرات متنوعی نسبت به نسل قبلی خواهد داشت و بزرگ‌ترین تغییر آن احتمالا حذف تاچ بار است. قبلا در شایعات به قابلیت‌های مختلفی مثل درگاه HDMI، درگاه شارژ مگ‌سیف و استفاده از نمایشگر Mini-LED برای این دستگاه اشاره شده بود، اما هنوز نمی‌دانیم کدام ویژگی به نسخه نهایی مک‌بوک بعدی راه پیدا می‌کند.

پیش‌تر در گزارش‌ها آمده بود که تولید انبوه مدل‌های بعدی مک‌بوک پرو از سه‌ماهه سوم ۲۰۲۱ آغاز می‌شود. انتظار می‌رود که اپل در سه‌ماهه چهارم امسال از مک‌بوک پرو مجهز به تراشه M1X رونمایی کند. این تراشه باید قدرت بالاتری نسبت به تراشه M1 موجود در مک‌های فعلی داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی