ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انجمن مصرف‌کنندگان اروپا از واتس‌اپ بخاطر سیاست‌های جدیدش شکایت کرد

انجمن مصرف کنندگان اروپا (BEUC) با انتشار بیانیه‌ای سیاست واتس‌اپ برای دریافت تاییدیه از کاربران مبنی بر ادامه استفاده از این پیام‌رسان تحت شرایط جدید را برخوردی تهاجمی ‌می‌داند. این نهاد به همراه هشت عضو ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۱ تیر ۱۴۰۰ | ۱۵:۳۰

انجمن مصرف کنندگان اروپا (BEUC) با انتشار بیانیه‌ای سیاست واتس‌اپ برای دریافت تاییدیه از کاربران مبنی بر ادامه استفاده از این پیام‌رسان تحت شرایط جدید را برخوردی تهاجمی ‌می‌داند. این نهاد به همراه هشت عضو آن ضمن انتقاد به این رویکرد، شکایتی علیه واتس‌اپ به اتحادیه اروپا تقدیم کردند.

این نهاد با انتشار بیانیه‌ای سیاست جدید واتس‌اپ را زیر سوال برده و می‌گوید ماه‌هاست کاربران پیام‌های متعددی از واتس‌اپ مبنی بر تایید شرایط جدید استفاده از این پیام رسان دریافت می‌کنند. این نهاد چنین رویکردی را تهاجمی می‌داند. حال آنکه واتس‌اپ مدعی است برای رعایت حریم خصوصی کاربران چنین سیاستی را در پیش گرفته است.

این در حالی است که واتس‌اپ به کاربران می‌گوید اگر شرایط جدید را تایید نکنند، دسترسی آنها به این برنامه پیام‌رسان قطع خواهد شد. از سوی دیگر این نهاد در بیانیه خود متذکر شده که توضیحات ارائه شده در مورد نحوه پردازش داده‌ها از سوی واتس‌اپ نیز عمدا مبهم هستند و شفافیت لازم را ندارند.

واتس‌اپ در ابتدای سال جاری میلادی سیاست جدیدی را در پیش گرفت که به موجب آن کاربران برای آنکه بتوانند از این پیام‌رسان استفاده کنند، مجبور بودند شرایط مشخص شده را تایید کنند. این رویکرد با موجی از انتقادها روبرو شد تا جایی که اجرایی شدن آن تا ماه مه به تعویق افتاد.

انجمن مصرف‌کنندگان اروپا موسوم به BEUC  مستقر در بروکسل به همراه هشت نفر از اعضای این نهاد می‌گویند شکایتی را به کمیسیون اروپا و شبکه مصرف‌کنندگان اروپا تقدیم کرده است.

به موجب این پرونده، نهادهای قانون‌گذار می‌توانند تحقیق و بررسی در مورد سیاست در پیش گرفته شده واتس‌اپ را آغاز کنند. هدف  اصلی از تنظیم این شکایت آن است که اگر کاربران با سیاست‌های تعیین شده از سوی این پیام‌رسان موافقت نداشتند، بتوانند به فعالیت خود تحت شرایط مورد نظر خود ادامه دهند.

بعد از انتشار این خبر سخنگویان فیس بوک و واتس‌اپ هنوز توضیحی در مورد این مساله ارائه نکرده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی