ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مزرعه استخراج بیت کوین با انرژی هسته‌ای در آمریکا احداث می‌شود

مزارع بیت کوین و رمزارزها می‌توانند برق زیادی مصرف کنند و تامین انرژی آن‌ها دشوار باشد. حالا یک شرکت آمریکایی در نظر دارد یک سناریوی عجیب را عملی کرده و با احداث دو مزرعه جدید ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۲ تیر ۱۴۰۰ | ۱۸:۳۰

مزارع بیت کوین و رمزارزها می‌توانند برق زیادی مصرف کنند و تامین انرژی آن‌ها دشوار باشد. حالا یک شرکت آمریکایی در نظر دارد یک سناریوی عجیب را عملی کرده و با احداث دو مزرعه جدید در پنسیلوانیا و اوهایو برای تامین توان ماینرها از انرژی هسته‌ای استفاده کند.

به گزارش «دیتاسنتر داینامیکس»، شرکت آمریکایی «تالن انرژی» (Talen Energy) می‌خواهد در پنسیلوانیا یک مزرعه استخراج رمزارز احداث و آن را به نیروگاه هسته‌ای Susquehanna Steam Electric Station وصل کند. این مزرعه در فاز اول توسعه به ۱۶۴ مگاوات برق دسترسی خواهد داشت و این رقم در انتهای کار به ۳۰۰ مگاوات می‌رسد. تالن انرژی پیش‌بینی کرده که در آینده می‌تواند توان مرکز خود را به ۱ گیگاوات برساند. پروژه آن‌ها از سه‌ماهه دوم ۲۰۲۲ آغاز می‌شود.

تالن انرژی می‌گوید: «اگر این مرکز بتواند انرژی مزرعه را به‌شکلی کم‌هزینه، قابل اطمینان و بدون کربن فراهم کند، مشتریان قادر خواهند بود بدون نگرانی درباره افت و خیزهای انرژی تجدیدپذیر یا نیاز به سوخت‌های فسیلی به استفاده دائمی از برق این مجموعه مشغول شوند.» این شرکت در حال حاضر مجوزهای لازم را دریافت و فرآیند احداث مرکز خود را آغاز کرده است.

انرژی هسته‌ای

با توجه به نگرانی‌هایی که درباره اثر زیست محیطی استخراج بیت‌کوین به وجود آمده، خیلی‌ها نسبت به این رمزارز بدبین شده‌اند. تسلا چند وقت پیش اعلام کرد که به همین دلیل دیگر خودروهایش را با بیت‌کوین نمی‌فروشد. با این حال، چندی قبل در گزارشی از سوی شورای استخراج بیت‌کوین داده‌هایی منتشر شد که نشان می‌داد این صنعت حالا به یکی از سبزترین صنایع اقتصادی دنیا تبدیل شده است.

افراد و شرکت‌های بیشتری در نقاط مختلف آمریکا و دنیا به دنبال استخراج بیت‌کوین با انرژی هسته‌ای هستند. البته راهکارهای جایگزینی مثل استفاده از انرژی برق‌آبی و حتی انرژی آتشفشان‌ها هم در طرح فعالان این صنعت دیده می‌شود. حالا باید منتظر بمانیم تا ببینیم خروجی پروژه تالن انرژی چطور از آب درخواهد آمد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • fayyaz.saeed
    fayyaz.saeed | ۲۳ تیر ۱۴۰۰

    ساتوشی، گور ب گور شبی با این اختراعت!

مطالب پیشنهادی