ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

اولین سنسور دوربین ISOCELL سامسونگ برای خودروها معرفی شد

اگرچه سامسونگ دومین سازنده بزرگ سنسور دوربین برای گوشی‌های هوشمند است، اما حالا تصمیم به معرفی اولین سنسور دوربین ISOCELL اختصاصی برای خودروها گرفته. این سنسور که ISOCELL Auto 4AC نام دارد، بطور خاص برای ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۲ تیر ۱۴۰۰ | ۱۱:۱۵

اگرچه سامسونگ دومین سازنده بزرگ سنسور دوربین برای گوشی‌های هوشمند است، اما حالا تصمیم به معرفی اولین سنسور دوربین ISOCELL اختصاصی برای خودروها گرفته. این سنسور که ISOCELL Auto 4AC نام دارد، بطور خاص برای وسایل حمل و نقل توسعه یافته است.

سامسونگ ISOCELL Auto 4AC یک سنسور ۱/۳.۷ اینچی با رزولوشن ۱.۲ مگاپیکسل و اندازه پیکسل ۳ میکرومتر است. این سنسور جدید از فناوری منحصر به‌فردی به نام «CornerPixel» استفاده می‌کند که پیکسل‌های ۳ و ۱ میکرومتری را در یک پیکسل قرار می‌دهد.

پیکسل‌های ۳ میکرومتری در شرایط نوری ضعیف و پیکسل‌های ۱ میکرومتری در موقعیت‌های با نور زیاد کارایی دارند. فناوری CornerPixel در زمانی که با صحنه تاریک و روشن روبه‌رو باشیم، کارایی دارد که برای مثال می‌توان به ورودی‌ها و خروجی‌های تونل‌ها و پارکینگ‌های زیرزمینی اشاره کرد.

طبق ادعای سامسونگ، این سنسور دوربین جدید برای خودروها می‌تواند در لحظه ویدیوهای HDR شفاف با دامنه دینامیکی ۱۲۰ دسی‌بل ارائه کند. از این سنسور می‌توان در بخش جلویی، پشتی و البته جانبی یک خودرو استفاده کرد. این سنسور می‌تواند با افزایش زمان نوردهی، سو سو زدن LED سیگنال‌های ترافیک و وسایل نقلیه اطراف را کاهش دهد.

این سنسور که از ISP بهره می‌برد، می‌تواند در محدوده دمایی منفی ۴۰ درجه سلسیوس تا ۱۲۵ درجه سلسیوس کار کند که نتیجه‌اش، دریافت تاییدیه AEC-Q100 است. AEC-Q100 یک تاییدیه برای قابلیت اطمینان‌پذیری قطعات خودرو به حساب می‌آید.

ISOCELL Auto 4AC تنها تلاش سامسونگ برای ورود به دنیای خودروها نخواهد بود و کره‌ای‌ها می‌خواهند در آینده دوربین‌ها و سنسورهای بیشتری را برای اتومبیل‌های خودران عرضه کنند.

با پیشرفت ماشین‌های خودران و سرمایه‌گذاری شرکت‌های جدید در این حوزه، انتظار می‌رود سامسونگ در آینده بتواند به درآمد مناسبی دست پیدا کند، هرچند احتمالا در سال‌های آینده رقابت در این بخش از بازار فشرده‌تر خواهد شد که البته در نهایت به نفع مصرف‌کنندگان و حتی سازندگان خودرو تمام می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی