ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

در اندروید ۱۲ می‌توانید پیش از اتمام دانلود، بازی‌ها را تجربه کنید

گوگل در رویداد Game Developer Summit از قابلیت جدیدی برای بازی‌های اندرویدی رونمایی کرد که مدت زمان لازم برای اجرای بازی‌ها را تقریبا نصف می‌کند. در اندروید ۱۲ پیش از پایان دانلود می‌توانید بازی‌ها را ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۲ تیر ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۳

گوگل در رویداد Game Developer Summit از قابلیت جدیدی برای بازی‌های اندرویدی رونمایی کرد که مدت زمان لازم برای اجرای بازی‌ها را تقریبا نصف می‌کند. در اندروید ۱۲ پیش از پایان دانلود می‌توانید بازی‌ها را تجربه کنید.

اسم این قابلیت جدید Play as you Download است که اجازه می‌دهد در حین دانلود، بازی‌ها را اجرا کنید و نیازی به دریافت تمامی بخش‌های اپلیکیشن نداشته باشید. بازی‌ها به‌طور میانگین بزرگ‌ترین گروه اپلیکیشن‌های موبایل به حساب می‌آیند ولی ممکن است در حالی که منتظر اتمام دانلود هستید، به سراغ اپلیکیشن دیگری مثل اینستاگرام بروید و بازی را فراموش کنید.

گوگل با این قابلیت جدید زمان انتظار برای ورود به بازی‌هایی را که حجم‌شان حدود ۴۰۰ مگابایت است، به نصف می‌رساند. اگر کاربر کنسول‌های گیمینگ بوده باشید، حتما با این ایده آشنایی دارید، چون سونی هم روی پلی استیشن تقریبا همین کار را انجام می‌دهد. در تصویر متحرکی که از سوی گوگل منتشر شده، بازی Touchgrind BMX را می‌بینیم که ۱۲۷ مگابایت حجم دارد. وقتی کاربر روی دکمه نصب می‌زند و حدود ۲۰ درصد از محتوای برنامه دانلود می‌شود، گزینه Play در اختیارش قرار می‌گیرد.

اندروید ۱۲

این اولین تلاش گوگل برای افزایش سرعت بارگذاری بازی‌ها نیست. اهالی ماونتین ویو قبلا با قابلیت Google Play Instant به کاربران اجازه داده بودند که بازی‌ها را به‌طور مستقیم از داخل پلی استور اجرا کنند. ولی آن قابلیت برای آزمایش سریع بازی‌های جدید معرفی شده بود تا کاربران برای تست بازی‌ها نیازی به نصب نداشته باشند.

قابلیت Play as you Download هم مثل Play Instant با کمک فرمت «باندل اپلیکیشن اندروید» یا AAB عرضه می‌شود که به‌زودی جانشین فرمت قدیمی APK خواهد شد. این ویژگی منحصر به اندروید ۱۲ است چون از سیستم فایل Incremental FS استفاده می‌کند. گوگل می‌گوید این سیستم فایل نوعی سیستم فایل مجازی لینوکسی است که اجازه می‌دهد در حالی که برنامه‌ها هنوز فایل‌های منبع و دودویی خود را دانلود نکرده‌اند، اجرا شوند.

گوگل در نهایت این ویژگی را به‌صورت پیش‌فرض برای همه بازی‌هایی که با فرمت AAB ساخته شده باشند، فعال می‌کند و نیازی نیست که همه توسعه‌دهندگان به‌صورت دستی از این قابلیت استفاده کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی