ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

مرسدس بنز تا سال ۲۰۳۰ تولید انبوهی از مدل‌های بنزینی و دیزلی را متوقف می‌کند

کمپانی مرسدس بنز که در زمینه تولید موتورهای درون‌سوز، به‌ویژه نمونه‌های قدرتمند V8 و V12 جزو پیشتازان است، قصد دارد تا پایان دهه کنونی بخش اعظمی از آنها را کنار بگذارد. بر اساس گزارش اخیر ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۲ تیر ۱۴۰۰ | ۱۶:۴۵

کمپانی مرسدس بنز که در زمینه تولید موتورهای درون‌سوز، به‌ویژه نمونه‌های قدرتمند V8 و V12 جزو پیشتازان است، قصد دارد تا پایان دهه کنونی بخش اعظمی از آنها را کنار بگذارد. بر اساس گزارش اخیر نشریه آلمانی Automobilwoche، این تصمیم به منظور شتابدهی به فرایند گذر از موتورهای درون‌سوز به پیشرانه‌های الکتریکی گرفته شده است.

حتما در جریان هستید که صنعت خودرو در ابتدای یک انقلاب بزرگ است و بسیاری از دولتمردان و البته خودروسازان با هدف دستیابی به هوایی پاک‌تر، خود را برای حذف تدریجی موتورهای بنزینی و دیزلی آماده می‌کنند. کمپانی مرسدس بنز نیز از این روند پیروی کرده و با پایه‌گذاری برند زیرمجموعه EQ به دنبال عرضه هر چه بیشتر مدل‌های الکتریکی است.

در رابطه با جزئیات سیاست جدید اشتوتگارتی‌ها، فعلا اطلاعات چندانی در دست نیست، اما می‌دانیم که هر یک از مدل‌ها دارای نسخه‌ای تمام الکتریکی خواهد بود. ضمن اینکه نسخه‌های هیبریدی شارژی هم برای تمرکز بیشتر روی مدل‌های تمام الکتریکی با خطوط تولید خداحافظی خواهند کرد.

در حالیکه تاکنون چند شرکت خودروسازی تاریخ دقیقی را برای تبدیل شدن به یک برند تمام الکتریکی تعیین کرده‌اند، مرسدس بنز هنوز چارچوبی زمانی برای این کار در نظر نگرفته و مشخص نیست از چه سالی این کمپانی پرطرفدار محصولات خود را فقط با پیشرانه‌های برقی عرضه خواهد کرد. البته اشتوتگارتی‌ها معتقدند پس از سال 2030 هم، کشورهایی که فاقد زیرساخت‌های قوی برای مدل‌های برقی هستند، به خودروهای بنزینی و دیزلی وابسته خواهند بود.

به غیر از مرسدس بنز، آئودی نیز سیاست مشابهی را در پیش گرفته است. این برند لوکس هم ماه گذشته از برنامه‌های خود برای کنار گذاشتن موتورهای احتراق داخلی پرده برداشت و اعلام کرد تا سال 2033 به تولید آنها خاتمه خواهد داد. البته ارباب حلقه‌ها تاکید کرده که این امر در نهایت به تصمیم مشتریان و قوانین موجود بستگی دارد. آئودی افزوده در بازارهایی مثل چین پس از سال 2033 نیز تقاضا برای خودروهای درون‌سوز وجود خواهد داشت و احتمالا برخی مدل‌ها به صورت داخلی در این کشورها تولید خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی