ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دیجی‌تک؛ چرا پرچمدارهای سامسونگ با دو پردازنده معرفی می‌شوند؟

سامسونگ چند سالی می‌شود که پرچمدارهای خود را با دو پردازنده اکسینوس و اسنپدراگون روانه بازار می‌کند. نسخه کوالکام برای بازار آمریکا و شاید بعضی از کشورهای اروپایی و نسخه اکسینوس برای باقی دنیا. در این ویدیو به سراغ این موضوع رفته‌ام.

تماشای ویدیو در یوتوب دیجیاتو:

تماشای ویدیو در آپارات دیجیاتو:

بسیاری از کاربران تصور می‌کنند سامسونگ به دلیل سازگاری بهتر چیپست‌های کوالکام با اپراتورهای آمریکا به سراغ این کمپانی می‌رود، اما اصل داستان چیز دیگری است. البته این نکته درست که چیپست‌های کوالکام با تکنولوژی‌های مخابراتی آمریکا سازگاری بهتری دارند، اما این مورد تنها ۱۰ درصد ماجرا را توضیح می‌دهد.

برای این که این موضوع را بهتر درک کنیم، دلایل این امر را به سه بخش تقسیم می‌کنم. دلیل اول به ماجرای داستان دادگاه کوالکام و سامسونگ در سال ۲۰۰۹ بر می‌گردد، دلیل دوم یکسان‌سازی قیمت گوشی‌های سامسونگ در بازارهای مختلف برای جلوگیری از قاچاق است و دلیل سوم هم تقسیم بار تولیدات روی کمپانی‌های متفاوت برای جلوگیری از وابستگی به یک کمپانی است.

پردازنده

نکته جالب این خروجی این دادگاه این بود که سامسونگ باید ۱.۳ میلیارد دلار به کوالکام برای نقض چندین پتنت پرداخت کند، دیگر هیچگاه گوشی‌های خود را با پردازنده اکسینوس در بازار آمریکا به فروش نرساند و در نهایت سامسونگ اجازه ندارد پردازنده‌های خود را به کمپانی‌های دیگر بفروشد.

این دلایل خودشان داستان‌های طولانی و جذابی دارند که در نهایت به این قضیه منجر می‌شوند که چرا سامسونگ عموما پرچمدارهای خودش را با دو پردازنده و یکی مخصوص بازار آمریکا و دیگری برای بازارهای جهانی به بازار عرضه می‌کند. پیشنهاد می‌کنم برای این که تمام ابعاد این داستان عجیب و غریب و نتیجه نهایی دادگاه سامسونگ و کوالکام را از دست ندهید، ویدیوی این مطلب را تماشا کنید. همچنین نظر خودتان در رابطه با این دو پردازنده را در بخش کامنت‌ها بنویسید و بگویید اگر توان انتخاب میان پردازنده اکسینوس و کوالکام را داشته باشید، به سراغ کدام یک می‌روید و چرا.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Ali Yousofi
    Ali Yousofi | ۲۶ تیر ۱۴۰۰

    کوالکام

  • mehdi hd
    mehdi hd | ۲۳ تیر ۱۴۰۰

    اگزینوس

  • farfar
    farfar | ۲۳ تیر ۱۴۰۰

    واقعا!!!!
    من تاحالا نمیدونستم

  • aatikav
    aatikav | ۲۲ تیر ۱۴۰۰

    مطلب بسیار مفیدی بود... تشکر از جناب چایچی

دیجیاتو را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو سریع‌ترین روش دسترسی به اخبار فناوری، علم و خودرو است. اگر می‌خواهید به‌روز باشید، شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو را دنبال کنید.