ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چین سخت‌گیری برای عرضه سهام شرکت‌ها در آمریکا را افزایش می‌دهد

دولت چین سخت‌گیری علیه کسب و کارهایی را که می‌خواهند سهام خود را در خارج از این کشور عرضه کنند، افزایش می‌دهد. قانون‌گذاران چینی با معرفی مقررات جدید به دنبال اعمال محدودیت علیه شرکت‌هایی هستند ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۲ تیر ۱۴۰۰ | ۱۶:۰۰

دولت چین سخت‌گیری علیه کسب و کارهایی را که می‌خواهند سهام خود را در خارج از این کشور عرضه کنند، افزایش می‌دهد. قانون‌گذاران چینی با معرفی مقررات جدید به دنبال اعمال محدودیت علیه شرکت‌هایی هستند که به دنبال سرمایه‌گذاران خارجی می‌گردند.

به گزارش رویترز، هر شرکتی که اطلاعات بیش از ۱ میلیون کاربر را گردآوری کرده باشد، مشمول مقررات جدید چین می‌شود و در صورت تمایل برای دریافت مجوز عرضه عمومی سهام در بازارهای خارجی باید توسط کارشناسان دولت مورد بررسی قرار بگیرد.

کارشناسان دولت ریسک تحت تاثیر قرار گرفتن اطلاعات کاربران را ارزیابی می‌کنند تا مطمئن شوند که دولت‌های خارجی به آن‌ها دسترسی پیدا نمی‌کنند یا آن‌ها را تحت کنترل و دستکاری قرار نمی‌دهند. چین می‌خواهد شرکت‌ها را به عرضه داخلی سهام ترغیب کند و از این رو مقررات جدید خود را به قانون «امنیت داده‌ها» و قانون «حفاظت از اطلاعات خصوصی» اضافه می‌کند.

محدودیت‌های جدید چین در شرایطی اعلام می‌شود که پکن در حال افزایش سخت‌گیری‌ها در زمینه حریم خصوصی است. قانون‌گذاران قبلا درباره گردآوری اطلاعات از سوی تیک‌تاک و لینکدین ابراز نگرانی کرده بودند. دولت چین هفته پیش با ادعای مشابهی در آستانه عرضه شرکت Didi در آمریکا، دستور حذف این اپلیکیشن از فروشگاه‌هایی مثل اپ استور اپل و اپ‌گالری هواوی را صادر کرد.

در شرایطی که تنش‌ها میان آمریکا و چین همچنان از بین نرفته، حالا باید منتظر فشار آمریکایی‌ها بر جو بایدن برای افزایش سخت‌گیری علیه کسب و کارهای چینی باشیم. جنگ تجاری ترامپ و چین پس از تحویل کاخ سفید به رئیس جمهور جدید آمریکا و حذف نام شیائومی و Luokung از فهرست سیاه، کمی آرام شده بود. همین مسئله احتمالا بسیاری از شرکت‌های چینی را به عرضه سهام در آمریکا امیدوار کرد، اما حالا دوباره نگرانی‌ها مبنی بر شدت گرفتن تنش بین این دو کشور افزایش یافته است.

شرکت‌های چینی پارسال با ۳۰ عرضه سهام در آمریکا ۱۱.۷ میلیارد سرمایه جذب کردند. انتظار می‌رفت که این روند امسال با شدت بیشتری ادامه داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی