ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وب‌سایت REvil، یکی از بزرگترین گروه‌های حملات باج‌افزاری دنیا بطور ناگهانی آفلاین شد

وب‌سایت گروه باج‌افزاری REvil مرتبط با روسیه که مسئول صدها حمله باج‌افزاری به کسب‌وکارهای مختلف در سراسر جهان بود، از دسترس خارج شد. به گفته ناظران، وب‌سایت پرداخت باج و وبلاگی که توسط این گروه ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۳ تیر ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۰

وب‌سایت گروه باج‌افزاری REvil مرتبط با روسیه که مسئول صدها حمله باج‌افزاری به کسب‌وکارهای مختلف در سراسر جهان بود، از دسترس خارج شد.

به گفته ناظران، وب‌سایت پرداخت باج و وبلاگی که توسط این گروه مدیریت می‌شد، بطور ناگهانی آفلاین شده و افراد نمی‌توانند به آن دسترسی پیدا کنند. در حال حاضر دلیل چنین موضوعی مشخص نیست، اما پیش‌بینی می‌شود که مقامات عمدا این گروه را هدف قرار داده‌اند، درست در زمانی که تنش‌های سایبری میان ایالات متحده و روسیه افزایش یافته است.

پس از اینکه حملات سایبری جدیدی از طریق نرم افزار شرکت Kaseya صدها کسب‌وکار آمریکایی را هدف گرفت و گروه REvil برای آزادسازی آن‌ها طلب ۷۰ میلیون دلار باج کرد، رئیس جمهور آمریکا از صحبت با رئیس جمهور روسیه خبر داد.

جو بایدن اعلام کرد که در صحبت با ولادیمیر پوتین بطور واضح گفته که منتظر واکنش ما باشید. به همین دلیل، برخی به این موضوع اشاره دارند که مقامات ایالات متحده یا روسیه تصمیم به آفلاین کردن وب‌سایت گروه REvil گرفته‌اند.

در حال حاضر مقامات در این زمینه اظهارنظری نکرده‌اند و البته به گفته کارشناسان، چنین موضوعی غیرمعمول نیست و امکانش وجود دارد. FBI چندین هفته پیش گروه REvil که با نام Sodinokibi هم شناخته می‌شود را به حمله به بزرگترین تامین‌کننده گوشت قرمز دنیا یعنی JBS متهم کرد.

REvil یکی از قدرتمندترین و خطرناک‌ترین گروه‌های باج‌افزاری در جهان محسوب می‌شود و اگر از دسترس خارج شدن وب‌سایتش به معنی توقف فعالیتش باشد، برای بسیاری از کسب‌و‌کارها در سراسر جهان خبر خوبی خواهد بود.

در حالی که هنوز بطور دقیق نمی‌دانیم چه کسی مسئول چنین کاری بوده، یکی از هکرها ادعا کرده که ماموران فدرال ایالات متحده دست به چنین کاری زده‌اند. البته به نظر می‌رسد روسیه هم در این زمینه نقش داشته و به آمریکا فشار آورده که وب‌سایت این گروه را از دسترس خارج کند.

این هکر مدعی شده که ماموران فدرال برخی المان‌های سایت را از دسترس خارج کرده‌اند و در نهایت REvil تصمیم گرفته فعالیت‌هایش را متوقف کند. در صورتی که گفته این هکر درباره روسیه صحت داشته باشد، با تغییر رفتار بزرگی از سوی دولت کرملین روبه‌رو هستیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • abolfazlm1384
    abolfazlm1384 | ۲۴ تیر ۱۴۰۰

    وقتی یک مقاله رو میخواید ترجمه کنید، کامل ترجمه کنید، داخل نیویورک تایمز خیلی نوشته مفصل تری هست نسبت به ترجمه دیجیاتو، از زیر بار ترجمه کردن شانه خالی میکنید یا کلا روش منتشر کردن مطالبتون اینقدر ناقصه؟

  • fayyaz.saeed
    fayyaz.saeed | ۲۳ تیر ۱۴۰۰

    ما که نفهمیدیم آخرش چی شد؟ بالاخره اینا روس بودن یا امریکایی؟ کی کیو تهدید کرد، کی از کی پشتیبانی کرد؟

مطالب پیشنهادی