ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

FCC طرح حذف تجهیزات هواوی و ZTE از شبکه‌های ارتباطی آمریکا را نهایی کرد

کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا (FCC) با اتفاق آرا به تصویب برنامه‌ای ۱.۹ میلیارد دلاری برای کمک به شرکت‌های کوچک به منظور حذف تجهیزات هواوی و ZTE از شبکه‌های ارتباطی این کشور خبر داد. به گفته ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۳ تیر ۱۴۰۰ | ۱۶:۰۰

کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا (FCC) با اتفاق آرا به تصویب برنامه‌ای ۱.۹ میلیارد دلاری برای کمک به شرکت‌های کوچک به منظور حذف تجهیزات هواوی و ZTE از شبکه‌های ارتباطی این کشور خبر داد.

به گفته کمیسیون ارتباطات، شرکت‌های آمریکایی برای بهره‌مندی از این طرح باید حداکثر ۱۰ میلیون کاربر داشته باشند. در طرح قبلی گفته شده بود که حداکثر این رقم ۲ میلیون در نظر گرفته شده است. شرکت‌های واجد شرایط که قبل از ۳۰ ژوئن ۲۰۲۰ از هواوی یا ZTE تجهیزات گرفته بودند، می‌توانند برای هزینه‌های تعویض قطعات از دولت آمریکا کمک مالی دریافت کنند.

FCC پارسال هواوی و ZTE را به عنوان تهدیدی برای امنیت ملی شبکه‌های ارتباطی آمریکا معرفی کرد. این کمیسیون در ماه دسامبر ۲۰۲۰ به دنبال تصویب قوانینی رفت که اپراتورها را به تعویض تجهیزات هواوی و ZTE ملزم می‌کند. «جسیکا روزن‌ورسل»، رئیس کمیسیون ارتباطات فدرال می‌گوید: «ریسک جدی استفاده از این تجهیزات این است که عوامل خارجی آن‌ها را دستکاری، مختل یا کنترل کنند. ما شبکه به شبکه، ایستگاه به ایستگاه و روتر به روتر شرایط را ارزیابی خواهیم کرد تا تجهیزات خطرناک برای امنیت ملی‌مان را از رده خارج کنیم.»

ولی انجام چنین عملیاتی برای اپراتورهای مناطق روستایی کار بسیار سختی است، چون هزینه و دشواری زیادی را برای حذف و تعویض این تجهیزات به آن‌ها تحمیل می‌کند. هواوی در واکنش به این تصمیم می‌گوید: «مقررات جدید تلاشی غیرواقع‌بینانه برای حل مشکلی است که اصلا وجود خارجی ندارد. طرح FCC فقط چالشی برای اپراتورهای مناطق روستایی و دورافتاده ایجاد می‌کند تا بتوانند دوباره خدمات خود را با همین سطح از کیفیت به مشتریان ارائه کنند.»

کمیسیون ارتباطات فدرال در ماه سپتامبر ۲۰۲۰ برآورد کرده بود که هزینه حذف و تعویض تجهیزات هواوی و ZTE از شبکه‌های این کشور چیزی حدود ۱ میلیارد و ۸۳۷ میلیون دلار خواهد بود. مقامات ZTE و سفارت چین هنوز به این خبر واکنشی نشان نداده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۲۳ تیر ۱۴۰۰

    عالی، 5g مفت برای ما میشه

مطالب پیشنهادی