ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

هیوندای النترا N با 276 اسب بخار قدرت و شتاب 5.3 ثانیه معرفی شد

هیوندای پس از انتشار چندین تیزر، بالاخره ساعاتی قبل از النترا N رونمایی کرد. این نسخه در مقایسه با مدل استاندارد طراحی جذاب‌تری داشته و از لحاظ عملکرد فنی در سطحی بالاتر قرار می‌گیرد. در ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۳ تیر ۱۴۰۰ | ۱۶:۴۵

هیوندای پس از انتشار چندین تیزر، بالاخره ساعاتی قبل از النترا N رونمایی کرد. این نسخه در مقایسه با مدل استاندارد طراحی جذاب‌تری داشته و از لحاظ عملکرد فنی در سطحی بالاتر قرار می‌گیرد. در واقع با این نسخه، هیوندای افرادی را نشانه گرفته که به دنبال خصوصیاتی اسپرت‌تر و رانندگی هیجان‌انگیزتر هستند. موتور 276 اسب بخاری و شتاب 5.3 ثانیه‌ای از مهم‌ترین ویژگی‌های النترا N به شمار می‌روند.

مثل دیگر محصولات مزین به نشان N، النترا N نیز بدنه‎‌ای به رنگ اختصاصی که هیوندای از آن با نام آبی پرفورمنس یاد می‌کند، دارد. همچنین در قسمت‌های مختلف بدنه نشان N نصب شده تا بیننده حتما متوجه باشد با سریع‌ترین النترای تولیدی روبرو است!

باله موجود روی صندوق عقب را می‌توان شاخص‌ترین ویژگی ظاهری النترا N دانست. به غیر از این، اسپلیتر حاضر در دماغه، دیفیوزر حجیم حاضر در زیر سپر عقب و دو خروجی اگزوز بزرگ از دیگر وجوه تمایز این نسخه با نسخه‌های دیگر هستند.

در زیر کاپوت النترا N همان موتور معروف 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ انجام وظیفه می‌کند. این موتور که قبلا در سایر مدل‌های مزین به نشان N به کار گرفته شده، توانایی تولید 276 اسب بخار قدرت را دارا بوده و از طریق گیربکس شش سرعته دستی یا نمونه هشت سرعته خودکار دوکلاچه با چرخ‌ها در ارتباط است. با تکیه بر این مشخصات فنی، النترا N در زمان 5.3 ثانیه صفر تا صد را محقق نموده و می‌تواند نهایت سرعت خود را به 250 کیلومتر در ساعت برساند.

هیوندای النترا N به قابلیت N Grin Shift مجهز شده؛ این قابلیت برای لحظاتی با تقویت فشار 10 واحد به قدرت خروجی اضافه می‌کند تا در شتابگیری‌های آنی این خودرو عملکرد بهتری داشته باشد.

به موازات افزایش قدرت، ترمزهای النترا N نیز تقویت شده‌اند. این خودرو حالا به دیسک‌های 14.1 اینچی در محور جلو مجهز شده و لنت‌های آن ارتقا یافته‌اند. ضمن اینکه از نظر خنک‌سازی ترمزها نیز النترا N در شرایط بهتری قرار دارد و سیستم تعلیق آن سفت‌تر است.

دیفرانسیل لغزش محدود و اکسل یکپارچه مشابه با خودروهای رالی از دیگر ویژگی‌های النترا N در بخش فنی هستند. هیوندای می‌گوید بهره‌گیری از این اکسل هندلینگ را بهبود بخشیده و از وزن جلوی خودرو کاسته است. این خودرو روی تایرهای میشلن پایلوت 4S با ابعاد 245/35ZR 19 حرکت می‌کند.

سدان اسپرت کره‌ای‌ها از سیستم اگزوز متغیر سود می‌برد. این سیستم به راننده اجازه می‌دهد تغییراتی را در صدای خروجی اگزوز اعمال کند. علاوه‌بر این، النترا N به سیستم پخش صدای مصنوعی موتور در داخل کابین نیز مجهز است و راننده می‌تواند بسته به علاقه خود یا دیگر سرنشینان صدای دلخواه را برای پخش از اسپیکرها انتخاب کند!

در داخل کابین جایگزینی صندلی‌های استاندارد با صندلی‌های اسپرت اولین تغییر مشهودی است که به چشم می‌خورد. این صندلی‌ها و همچنین غربیلک فرمان نشان N را روی خود دارند. به گفته هیوندای سیستم اینفوتینمنت این نسخه از النترا تایمر و نشان‌دهنده وضعیت روغن و دمای موتور و همچنین ابزارهای پایش عملکرد در پیست را دارد.

درباره قیمت متاسفانه فعلا حرفی به میان نیامده و مشخص نیست هیوندای النترا N با چه بهایی به دست مشتریان خواهد رسید. پیش‌بینی می‌شود این خودرو ابتدا در سرزمین مادری عرضه شده و تا پایان سال راهی بازارهای بین‌المللی شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی