ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آمازون برای رقابت جدی‌تر با استارلینک، تیم اینترنت ماهواره‌ای فیسبوک را استخدام کرد

آمازون گروهی از کارمندان فیسبوک را که در زمینه ارائه ارتباطات اینترنتی از طریق ماهواره‌های مدار پایینی زمین تخصص داشتند، به استخدام خود درآورده است. این شرکت برای افزودن نیروهای فیسبوک به زیرمجموعه خود رقم ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۳ تیر ۱۴۰۰ | ۱۸:۱۵

آمازون گروهی از کارمندان فیسبوک را که در زمینه ارائه ارتباطات اینترنتی از طریق ماهواره‌های مدار پایینی زمین تخصص داشتند، به استخدام خود درآورده است. این شرکت برای افزودن نیروهای فیسبوک به زیرمجموعه خود رقم نامشخصی پول پرداخت کرده تا پروژه کویپر را تقویت کند.

به گزارش خبرگزاری The Information، متخصصان فیسبوک در ماه آوریل محل کار خود را عوض کرده‌اند تا به پروژه کویپر آمازون ملحق شوند. «جین بینز»، مدیر سابق بخش ارتباطات جنوب کالیفرنیا فیسبوک هم حالا مدیریت پروژه کویپر را برعهده گرفته است. یکی از سخنگویان فیسبوک این اطلاعات را تایید کرده. با این حساب، به نظر می‌رسد که تلاش فیسبوک برای ارائه اینترنت ماهواره‌ای به مناطق دورافتاده خاتمه یافته است.

با این حال، آمازون و جف بزوس که حالا بیشتر از هر وقت دیگری در حال رقابت با اسپیس ایکس و استارلینک هستند، در سال ۲۰۱۹ از برنامه‌های خود برای عرضه اینترنت ماهواره‌ای پرده برداشتند. این شرکت انتظار دارد که برای پرتاب ۳,۲۳۶ ماهوار به مدار پایینی زمین تا سال ۲۰۲۹ حدود ۱۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کند. آمازون پارسال مجوز لازم را از کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) دریافت کرد و می‌خواهد نصف ماهواره‌های خود را تا سال ۲۰۲۶ پرتاب کند.

گزارش امروز می‌گوید آمازون فعلا مشغول ساخت آزمایشگاهی در ردموند ایالت واشنگتن است و در حال حاضر حدود ۵۰۰ نیروی متخصص روی پروژه اینترنت ماهواره‌ای این شرکت کار می‌کنند. آمازون پارسال طرح آنتن‌های گیرنده سرویس خود را به نمایش گذاشت. با این حال، هنوز ماهواره‌ای از سوی این شرکت به مدار نرفته تا سرویس‌دهی آغاز شود.

این کمپانی چند ماه پیش از عقد قراردادی برای انجام ۹ پرتاب از طریق سیستم موشکی United Launch Alliance خبر داد، ولی هنوز اعلام نشده که این پرتاب‌ها چه زمانی انجام خواهند شد. آمازون با پیاده‌سازی این پروژه می‌خواهد بخشی از بازار شرکت‌های سرویس‌دهنده اینترنت ماهواره‌ای را از آن خود کند.

فعلا معروف‌ترین شرکت فعال در این بازار اسپیس ایکس است که در نهایت می‌خواهد حدود ۱۲ هزار ماهواره به مدار بفرستد. وان‌وب هم دیگری شرکتی است که در این زمینه سرمایه‌گذاری کرده ولی فعلا با مشکلات مالی متعددی روبرو شده و پروژه‌هایش به کندی پیش می‌رود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی