ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فایرفاکس ۹۰ با قطع پشتیبانی از FTP برای دسکتاپ و اندروید منتشر شد

فایرفاکس به‌عنوان یکی از معدود مرورگرهایی که هنوز از هسته رندرینگ خاص خودش استفاده می‌کند، می‌تواند قابلیت‌های متفاوتی نسبت به بقیه مرورگرها ارائه کند و حالا با انتشار نسخه ۹۰ برای دسکتاپ و اندروید بهینه‌سازی‌های ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۳ تیر ۱۴۰۰ | ۱۲:۳۰

فایرفاکس به‌عنوان یکی از معدود مرورگرهایی که هنوز از هسته رندرینگ خاص خودش استفاده می‌کند، می‌تواند قابلیت‌های متفاوتی نسبت به بقیه مرورگرها ارائه کند و حالا با انتشار نسخه ۹۰ برای دسکتاپ و اندروید بهینه‌سازی‌های متعددی را در اختیار کاربران قرار داده است.

فایرفاکس ۹۰ از قابلیت ذخیره‌سازی، مدیریت و پر کردن خودکار فرم اطلاعات کارت‌های اعتباری پشتیبانی می‌کند که از سال‌ها قبل در کروم و سافاری وجود داشت. این آپدیت سیستم رندر جدیدی به نام WebRender یا Quantum Render را معرفی کرده که با زبان برنامه‌نویسی Rust نوشته شده است. این سیستم برای اکثر کامپیوترهای شخصی و همه دستگاه‌های اندرویدی به جز محصولاتی که چیپست آن‌ها به گرافیک PowerVR و آدرنو ۴ مجهز است، در دسترس قرار دارد.

نسخه جدید فایرفاکس به‌طور کامل پشتیبانی از FTP را کنار گذاشته است. این اتفاق چند ماه پیش در کروم هم عملی شده بود. فایرفاکس دسکتاپ می‌تواند حتی در زمانی که در حال اجرا نیست، آپدیت‌ها را دانلود و نصب کند. گزینه Open Image in New Tab حالا تصاویر و رسانه‌ها را به‌صورت پیش‌فرض در یک زبانه پس‌زمینه باز می‌کند. نسخه دوم ویژگی SmartBlock در بخش DevTools در دسترس قرار گرفته است.

در آن سو، نسخه فایرفاکس اندروید از قابلیت BFCache پشتیبانی می‌کند که صفحات وب را کش می‌کند تا در صورت استفاده از دکمه‌های بک و فوروارد با سرعت بیشتری به صفحات قبلی و بعدی منتقل شوید. این ویژگی قرار است به کروم هم اضافه شود. اگر کاربران بخواهند گواهی‌های اندروید را به مرورگر خود منتقل کنند، می‌توانند از طریق تنظیمات Secret Settings این کار را انجام دهند.

فایرفاکس ۹۰ هنوز قابلیت پشتیبانی از افزونه‌های عمومی را به نسخه اندروید برنگردانده است. بنابراین در این نسخه همچنان فقط به چند افزونه محدود دسترسی دارید.

برای دانلود نسخه فایرفاکس ۹۰ روی کامپیوتر می‌توانید به وب‌سایت موزیلا مراجعه کنید. نسخه اندروید هم مانند گذشته در گوگل پلی استور در دسترس قرار دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی