ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سومین نسخه بتا اندروید ۱۲ با چرخش خودکار تصویر به صورت بهبودیافته‌ منتشر می‌شود

گوگل در حال انتشار سومین نسخه آزمایشی از اندروید ۱۲ طبق برنامه‌ریزی قبلی است که از قابلیت‌های جدیدی مانند اسکرین شات‌های طولانی، جستجوی سریع‌تر اپ‌ها و چرخش خودکار تصویر به صورت بهبود یافته بهره می‌برد. ...

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۲۴ تیر ۱۴۰۰ | ۱۷:۰۰

گوگل در حال انتشار سومین نسخه آزمایشی از اندروید ۱۲ طبق برنامه‌ریزی قبلی است که از قابلیت‌های جدیدی مانند اسکرین شات‌های طولانی، جستجوی سریع‌تر اپ‌ها و چرخش خودکار تصویر به صورت بهبود یافته بهره می‌برد.

براساس اعلام گوگل، این نسخه از APIهای اندروید ۱۲ و SDK رسمی بهره می‌برد. در نتیجه نباید انتظار تغییرات چندانی را در آینده داشته باشیم.

مهم‌ترین قابلیت موجود در جدیدترین نسخه آزمایشی از اندروید ۱۲، امکان چرخش خودکار تصویر سریع‌تر و بهتر است. گوگل اعلام کرده است که سیستم‌عامل می‌تواند با استفاده از دوربین سلفی و فناوری تشخیص چهره راحت‌تر از قبل اقدام به ارزیابی جهت قرارگیری دستگاه کند و دیگر تنها به داده‌های دریافت شده از حسگر شتاب‌سنج اکتفا نمی‌کند. چنین قابلیتی برای افرادی که هنگام استفاده از موبایل خود روی تخت یا مبل می‌خوابند، بسیار مفید است.

امور مرتبط با تشخیص چهره در هسته خصوصی پردازشی اندروید ۱۲ رخ می‌دهد؛ در نتیجه تصاویر کاربر به هیچ عنوان روی حافظه دستگاه ذخیره نمی‌شوند. هسته خصوصی پردازشی اندروید (APCC) شامل محیطی از سیستم‌عامل می‌شود که الگوریتم‌های مرتبط با اطلاعات حساس در آن قرار گرفته‌اند. ایجاد چنین ساختاری از سوی گوگل نشان‌دهنده افزایش تمرکز توسعه‌دهندگان اندروید روی ارتقاء ویژگی‌های امنیتی و بهبود حفاظت از حریم شخصی کاربران است. 

بهینه‌سازی انیمیشن‌ها و افزودن الگوریتم‌های تشخیص حرکات موجب شده است تا سرعت چرخش خودکار تصویر نسبت به گذشته، ۲۵ درصد افزایش پیدا کند. البته تجربه چرخش خودکار در دستگاه‌های مختلف اندرویدی بسیار متفاوت است و دستگاه‌های تولید شده توسط سازندگان گوناگون عملکردهای ناهمسویی از خود نشان می‌دهند.

قابلیت مهم دیگر که شاهد حضور آن در سومین نسخه آزمایشی از اندروید ۱۲ هستیم، اسکرین شات‌های طولانی یا ادامه‌دار است که امکان ثبت تصویر با پیمایش به سمت پایین را فراهم می‌کند. البته چنین قابلیتی در گذشته از سوی تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند روی محصولات افزوده می‌شد، اما حضور پیش‌فرض آن در نسخه خام اندروید می‌تواند خبر خوبی برای بسیاری از کاربران مخصوصاً صاحبان دستگاه‌های غیر سامسونگی باشد. 

سومین نسخه آزمایشی اندروید ۱۲

اندروید ۱۲ امکان خاموش کردن دوربین و میکروفن را به کاربران می‌دهد و در نسخه آزمایشی جدید، امکان کنترل آن توسط مدیریت شرکت‌ها و کسب و کارها فراهم شده است. گوگل همچنین در حال ترغیب توسعه‌دهندگان به استفاده از موتور جستجوی اپلیکیشن جدید خود است. توسعه‌دهندگان می‌توانند انتخاب کنند که کدام بخش از اپ‌های آن‌ها در نتایج جستجو نمایش داده شود.

گوگل چندی پیش اعلام کرده بود که کاربران اندروید ۱۲ می‌توانند پیش از اتمام دانلود شدن بازی‌ها، شروع به تجربه آن‌ها کنند. همچنین مانند دومین نسخه آزمایشی، ممکن است تغییرات جزئی و کوچکی وجود داشته باشد که گوگل در اطلاعیه رسمی خود نامی از آن‌ها نبرده است. انتشار نسخه جدید از امروز برای دستگاه‌های پیکسل شروع می‌شود. همچنین دستگاه‌های معدودی از شرکت‌های اوپو، ریلمی، شارپ، وان پلاس و برخی دیگر از تولیدکنندگان می‌توانند از نسخه مذکور بهره ببرند. دارندگان چنین موبایل‌هایی در ابتدا باید در برنامه توسعه‌دهندگان گوگل ثبت نام کنند تا امکان آپدیت در اختیار آن‌ها قرار گیرد. 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی