ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

اولین تصاویر از کابین نسل جدید مرسدس AMG SL منتشر شد

مرسدس AMG این روزها سرگرم توسعه نسل جدید SL است و خود را برای معرفی نسل ششم این خودرو در اواخر تابستان آماده می‌کند. برای استقبال از این خودروی هیجان‌انگیز، مرسدس AMG تصاویری از کابین ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۴ تیر ۱۴۰۰ | ۱۰:۳۰

مرسدس AMG این روزها سرگرم توسعه نسل جدید SL است و خود را برای معرفی نسل ششم این خودرو در اواخر تابستان آماده می‌کند. برای استقبال از این خودروی هیجان‌انگیز، مرسدس AMG تصاویری از کابین مدرن آن را منتشر کرده و به تشریح برخی جزئیات پرداخته است.

کابین نسل جدید SL دارای چینش صندلی 2 + 2 خواهد بود. آخرین باری که رودستر SL با این چینش راهی بازار شد، به سال 1971 و اتاق R107 مربوط می‌‎شود، هر چند به لحاظ فنی اتاق R129 نیز یک خودروی 2 + 2 به شمار می‌رود، ولی در عمل امکان استفاده از صندلی‌های عقب آن وجود نداشت!

در هر حال مرسدس AMG SL به نوعی جانشین AMG GT رودستر محسوب می‌شود. تصاویر اولیه حکایت از آن دارند کابین این خودرو انباشته از تکنولوژی‌های نوین بوده و طراحی آن برگرفته از مدل‌هایی چون S کلاس و AMG GT چهار درب کوپه است.

مرسدس سبک طراحی داخلی SL جدید را هایپرآنالوگ می‌نامد. این سبک در واقع ترکیبی است از هندسه آنالوگ و دنیای دیجیتال و طراحان سعی کرده‌اند در خلق قسمت‌های مختلف از مدل افسانه‌‎ای 300 SL رودستر که جزو زیباترین خودروهای دهه 60 میلادی است، الهام بگیرند. البته اینکه تلاش‌های طراحان مثمر ثمر بوده یا خیر، به طور دقیق مشخیص نیست، چرا که پیدا کردن شباهت بین کابین این دو خودرو کاری بیهوده به نظر می‌رسد!

مثل محصولات اخیر مرسدس، AMG SL نیز به نمایشگرهای بزرگی مجهز شده است. نمونه حاضر در پشت فرمان اندازه‌ای برابر با 12.3 اینچ دارد و سیستم اینفوتینمنت از طریق نمایشگر 11.9 اینچی لمسی مدیریت می‌شود.

این نمایشگرها قابل شخصی سازی هستند و اشتوتگارتی‌ها تاکید می‌کنند خوانایی آنها در زیر نور مستقیم آفتاب، به خاطر عدم انعکاس مناسب خواهد بود. یک هداپ دیسپلی سه‌بعدی نیز این نمایشگرها را همراهی می‌کند.

نمایشگر مرکزی SL ثابت نیست و راننده می‌تواند زاویه آن را تنظیم کند

دریچه‌های گرد سیستم تهویه مطبوع که برگرفته از موتور هواپیما هستند، سیستم صوتی با کیفیت برمستر (Burmester) و طراحی خاص پنل‌ درها از دیگر موارد قابل ذکر هستند. مرسدس می‌گوید این پنل‌ها توپوگرافی جالب لایه به لایه دارند.

همانطور که از یک خودروی مزین به نشان مرسدس انتظار می‌رود، خریداران SL جدید آپشن‌های متنوعی را پیش روی خود خواهند داشت که از جمله آنها باید به روکش‌های مختلف و صندلی‌های اسپرت یا نسخه AMG اشاره کرد.

گفتی است نسل بعدی SL روی شاسی پیشرفته‌ای تولید خواهد شد. این شاسی ترکیبی از آلومینیوم، منیزیم، فولاد و کامپوزیت‌های فیبر بوده و تنها 270 کیلوگرم وزن دارد. به لطف این شاسی بدنه SL جدید در عرض 50 درصد و در طول 40 درصد مقاوم‌تر از بدنه AMG GT رودستر است که هندلینگ دقیق و چابکی از ثمره‌های آن خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • hosseinrmn
    hosseinrmn | ۲۴ تیر ۱۴۰۰

    چقدر مدل کلاسیکس حس آرامش به آدم میده

مطالب پیشنهادی