ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سیاره مشتری
علمی

ویدیوی دیدنی فضاپیمای جونو در حال کاوش مشتری و گانمید با موسیقی ونجلیز [تماشا کنید]

ناسا با انتشار ویدیوی شگفت‌انگیزی، کاوش فضاپیمای جونو اطراف مشتری و یکی از قمرهایش را به تصویر کشیده که موسیقی رویایی «ونجلیز» زیبایی تصاویر را دوچندان کرده است. محتوای ویدیوی ناسا از طریق کاوش‌های انجام ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۴ تیر ۱۴۰۰ | ۱۷:۳۰

ناسا با انتشار ویدیوی شگفت‌انگیزی، کاوش فضاپیمای جونو اطراف مشتری و یکی از قمرهایش را به تصویر کشیده که موسیقی رویایی «ونجلیز» زیبایی تصاویر را دوچندان کرده است.

محتوای ویدیوی ناسا از طریق کاوش‌های انجام شده توسط فضاپیمای جونو ناسا به ثبت رسیده است. این ویدیو زیبا با نمایش یکی از قمرهای پوشیده شده از یخ سیاره مشتری و بزرگترین قمر منظومه شمسی با نام «گانیمد» آغاز می‌شود که در نزدیک‌ترین پرواز جونو به ماه در بیش از دو دهه گذشته گرفته شده است.

ویدیویی که در ادامه مطلب می‌توانید آن را مشاهده کنید، در واقع با استفاده از تلسکوپ JunoCam که روی فضاپیمای جونو ناسا قرار گرفته، ساخته شده است. این آژانس فضایی توضیح می‌دهد که برای ایجاد این ویدیو، تصاویر جونو به صورت ارتوگرافی روی یک کره دیجیتال طراحی شده است و قاب‌های مصنوعی بین تصاویر واقعی اضافه شده تا حرکت آن روان‌تر به نظر برسد و نزدیک شدن و دور شدن از گانیمد و مشتری را به خوبی نشان دهد.

«اسکات بولتون» محقق اصلی جونو در مؤسسه تحقیقاتی Southwest ضمن تمجید از ویدیو منتشر شده عنوان می‌کند که آن زیبایی‌های کاوش در اعماق فضا را نشان می‌دهد. او در ادامه می‌گوید که ویدیو ناسا به طرفداران فضا این امکان را می‌دهد که «کاوش در اطراف منظومه شمسی و به دور سیاره مشتری و یکی از قمر‌های یخی آن را به خوبی تصور کنند.»

او در ادامه عنوان می‌کند:

امروز، هنگامی که به این چشم‌انداز هیجان‌انگیز که انسان می‌تواند در مدار زمین از فضا بازدید کند نزدیک می‌شویم، تصور ما برای دهه‌های آینده که انسان‌ها می‌توانند از جهان‌های بیگانه منظومه شمسی بازدید کنند را جلو می‌برد.

سیاره مشتری

ناسا در ابتدای سال میلادی جاری، ماموریت فضاپیمای جونو را تا سپتامبر ۲۰۲۵ تمدید کرد تا به کاوش خود در حدود ۶۳۰ میلیون کیلومتر زمین ادامه دهد. ماجراجویی بعدی این فضاپیما برای سال ۲۰۲۲ برنامه ریزی شده است و قرار است از کنار «اروپا» یکی دیگر از قمرهای سیاره مشتری عبور کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی