ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

جوان‌ترین فضانورد تاریخ با ماموریت نیو شپرد شرکت بلو اوریجین به فضا می‌رود

چهارمین و آخرین فضانورد انتخاب شده برای اولین ماموریت سرنشین‌دار نیو شپرد یک جوان ۱۸ ساله به نام «الیور دیمن» (Oliver Daemen) است که در این ماموریت به جای کسی می‌نشیند که اولین بلیت این ...

ریحانه ولی‌پور
نوشته شده توسط ریحانه ولی‌پور | ۲۵ تیر ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۰

چهارمین و آخرین فضانورد انتخاب شده برای اولین ماموریت سرنشین‌دار نیو شپرد یک جوان ۱۸ ساله به نام «الیور دیمن» (Oliver Daemen) است که در این ماموریت به جای کسی می‌نشیند که اولین بلیت این پرواز را به صورت ناشناس به قیمت ۲۸ میلیون دلار خرید.

شرکت فضایی «بلو اوریجین» اعلام کرد ماموریت سرنشین‌دار نیو شپرد در اولین پرواز خود به فضا بیش از یک رکورد را ثبت خواهد کرد. در کنار جوان‌ترین مسافر این پرواز، مری والیس والی فانک ۸۲ ساله نیز حضور دارد. او یکی از فضانوردان زن ماموریت مرکوری ۱۳ بود که آزمون انتخاب فضانوردان ناسا را در سال ۱۹۶۰ میلادی با موفقیت گذراند. فانک مسن‌ترین شخصی است که در این ماموریت حضور دارد.

دو صندلی دیگر پرواز متعلق به موسس بلو اوریجین، جف بزوس و برادرش است. چهارمین صندلی در ابتدا توسط فرد ناشناسی در حراجی به قیمت ۲۸ میلیون دلار خریداری شده بود. این مبلغ به «باشگاه آینده» (Club of the Future) اهدا شد که برای افراد جوان در زمینه علم، فناوری، مهندسی و ریاضی موقعیت‌های شغلی ایجاد می‌کند. این باشگاه نیز ۱۹ میلیون دلار از این مبلغ را به ۱۹ سازمان غیرانتفاعی اهدا کرد.

به گفته بلو اوریجین، فرد ناشناس به دلیل اختلال در برنامه‌اش مجبور به لغو بلیت خود شد. پس از آن، این صندلی به مدیرعامل Somerset Capital Partners جوز دیمن پیشنهاد شد. او جز فضانوردان دومین پرواز سرنشین‌دار نیو شپرد بود، بنابراین این فرصت را به پسر جوان خود، الیور دیمن اهدا کرد.

الیور از چهار سالگی به سفر به فضا علاقه‌مند بود و در سال گذشته در مقطع دبیرستان فارغ‌التحصیل شد. او تصمیم دارد تا قبل از اقدام به دریافت مدرک خلبانی خود یک سال استراحت کند و پس از آن در رشته فیزیک و مدیریت نوآوری ادامه تحصیل دهد.

مدیرعامل بلو اوریجین از خریدار ناشناس این بلیت بابت حمایت سخاوتمندانه تشکر کرد و گفت که این می‌تواند آغاز راه پروازهای تجاری نیو شپرد باشد و الیور نماد نسلی است که می‌توانند به ما در ادامه راه فضا کمک کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی