ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

آستون مارتین والهالا سوپر خودرو هیبریدی با 937 اسب بخار قدرت رونمایی شد

استون مارتین والهالا پسر خلف پرچمدار استون مارتین والکری با قوای محرکه V8  پلاگین هیبریدی و سیستم تعلیق الهام گرفته از خودروهای فرمول 1 از سال 2023 میلادی بر روی خط تولید این شرکت قرار ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۵ تیر ۱۴۰۰ | ۲۰:۳۰

استون مارتین والهالا پسر خلف پرچمدار استون مارتین والکری با قوای محرکه V8  پلاگین هیبریدی و سیستم تعلیق الهام گرفته از خودروهای فرمول 1 از سال 2023 میلادی بر روی خط تولید این شرکت قرار خواهد گرفت.

آستون مارتین والهالا

آستون مارتین والهالا با طراحی خیره کننده به جنگ رقیب اصلی خود یعنی فراری SF90 Stradale خواهد رفت. گرچه در بخش قوای محرکه، استون مارتین والهالا از موتور ساخت مرسدس AMG استفاده کرده اما در بخش شاسی و تعلیق به طور کامل توسط مهندسین شرکت استون مارتین طرحی شده است.

استون مارتین والهالا

این اولین محصول جدید استون مارتین زیر نظر مدیرعامل جدید آن یعنی توبیاس مورس، مدیر سابق بخش AMG مرسدس بنز است. استون مارتین قرار است بیش از 10 مدل کاملا جدید تا سال 2024 میلادی رونمایی کند.

از مهم ترین مدل ها نیز می‌توان به 3 سوپرخودرو موتور وسط در بازه قیمتی متفاوت اشاره کرد که شامل همین مدل والهالا، مدل ارزان قیمت تر ونکوئیش و محصول پرچمدار این شرکت یعنی والکری می‌شود.

استون مارتین والهالا

بیشترین تاثیر ممکن را بر روی والهالا، تیم جدید فرمول 1 استون مارتین گذاشته است.

لارنس استرول میلیاردر کانادایی با خرید تیم ریسینگ پوینت در مسابقات فرمول 1، نام استون مارتین را به طور رسمی و جداگانه از تیم ردبول وارد مسابقات فرمول 1 کرد.

این رونمایی نیز به مناسبت بازگشت تیم فرمول 1 استون مارتین پس از 61 سال دوری از جایزه بزرگ انگلستان صورت گرفته است.

آستون مارتین والهالا

پیش از این قرار بود استون مارتین والهالا از یک موتور V6 مجهز به 2 توربوشارژر نیرو بگیرد که به طور کامل توسط خود آستون مارتین طراحی و ساخته شود.

اما با تغییر مدیریت و مالک استون مارتین، این پروژه به طور کامل کنار گذاشته شد و استون مارتین حتی مجبور به بازنشستگی موتور V12 دو توربو خود شده است.

در نتیجه استون از موتور V8 دو توربو به حجم 4 لیتر ساخت مرسدس AMG در هر دو مدل والهالا و DB11 استفاده کرده است.

آستون مارتین والهالا

این موتور قادر به تولید 740 اسب بخار قدرت در حداکثر دور موتور 7200 rpm است. این نیرو توسط گیربکس 8 سرعته دو کلاچه اتوماتیک به چرخ های عقب ارسال می‌شود.

این موتور مشابهت های زیادی با مدل مورد استفاده در مرسدس AMG GT Black Series دارد. به طور مثال این موتور از میل لنگ تخت بهره می‌برد. سیستم اگزوز به طور اختصاصی طراحی شده است و دو خروجی آن همانند پورشه 918 اسپایدر در بخش بالایی موتور قرار دارد. همچنین با استفاده از یک فلپ امکان تنظیم میزان تولید حجم صدای موتور وجود دارد.

آستون مارتین والهالا

علاوه بر موتور احتراق داخلی این مدل از 2 موتور الکتریکی دیگر که هر کدام بر روی دو محور جلو و عقب قرار گرفته بهره می‌برد.

در مجموع این دو موتور 201 اسب بخار قدرت تولید می‌کند و حداکثر قدرت خروجی را با 937 اسب بخار می‌رساند که در حدود 49 اسب بخار از رقیب اصلی این استون مارتین یعنی فراری SF90 Stradale کمتر است.

والهالا برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت به تنها 2.5 ثانیه زمان احتیاج دارد و حداکثر سرعت آن نیز به 350 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

آستون مارتین والهالا

استون مارتین ثبت زمان 6 دقیقه و 30 ثانیه‌ای را در پیست نوربرگ رینگ آلمان هدف گذاری کرده است.

همانند SF90، والهالا تنها از موتور الکتریکی جلو برای به حرکت در آوردن خودرو در حالت تمام برقی استفاده می‌کند.

در حالت رانندگی عادی اما نیروی تولید شده به طور مشخص بین هر چهارچرخ تقسیم می‌شود.

آستون مارتین

همچنین خبری از دنده عقب در گیربکس نیست و موتور الکتریکی با چرخش معکوس وظیفه عقب رفتن خودرو را بر عهده می‌گیرد.

گیربکس به یک دیفرانسیل محدود کننده لغزش الکتریکی کوپل شده تا امکان انتقال قدرت در بهینه ترین حالت موجود فراهم شود. به گونه‌ای که گیربکس امکان تعویض 2 دنده در لحظه را برای موتور الکتریکی و احتراق داخلی فراهم می‌کند.

استون مارتین برای کاهش هرچه بیشتر وزن از شاسی تمام فیبرکربنی تیوب استفاده کرده است. هدف مهندسین رساندن وزن خشک والهالا تا 1550 کیلوگرم بوده است که از این نظر در کلاس خود پرچمدار است. با استفاده از کانال های ونتوری در بخش زیرین خودرو و اسپیلتر و بال عقب فعال، والهالا توانایی تولید نیروی رو به پایین به میزان 600 کیلوگرم در حداکثر سرعت 240 کیلومتر بر ساعت را دارد.

سیستم تعلیق در جلو از نوع «پوشراد» و در عقب اتصال چندگانه موسوم به مولتی لینک است. این سیستم تعلیق از فنر و کمک فنر داخلی برای کاهش جرم فنربندی نشده استفاده می‌کند. همچنین قابلیت تغییر ارتفاع را نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

بدنه این استون مارتین به گونه‌ای طراحی شده است که دیگر نیازی به ورودی و خروجی هوای اضافی همانند مدل والکری ندارد. در نتیجه می‌توان طراحی بدنه والهالا را ساده و شکیل تر از مدل مفهومی که 2 سال پیش رونمایی شده بود دانست.

تنها اجزایی که همانند مدل مفهومی والهالا هستند، اسکوپ ورودی هوای سقف، درب های خفاشی، بال عقب یک تکه است.

پرچمدار استون مارتین؛ مدل والکری

اما در نمای جلو، بقل و عقب از طراحی جدیدی بهره گرفته شده تا مشابه با دیگر مدل های شرکت استون مارتین شود.

جلو پنجره مجهز به خطوط افقی کلاسیک محصولات استون مارتین، چراغ های LED گرد با ابعاد بزرگ‌تر، دیفیوزر عقب با طول کمتر، ورودی هوای طراحی شده در کنار بدنه با زاویه بیشتر و اضافه شدن آینه های جانبی از مهم ترین تغییرات به نسبت مدل مفهومی است.

رقیب اصلی استون مارتین والهالا؛ فراری SF90 Stradale

همچنین از لاستیک میشلن پایلون اسپرت کاپ به ابعاد 20 اینچ در جلو و 21 اینچ در عقب استفاده شده است.

در حال حاضر تصاویر از طراحی داخلی اتاق منتشر نشده است اما استون مارتین اعلام کرده است که در داخل اتاق نیز از زبان طراحی جدیدی استفاده کرده که فضای بیشتری به نسبت مدل والکری دارد. در داخل اتاق از سیستم اطلاعات و سرگرمی مجهز به نمایشگر لمسی با قابلیت پشتیبانی از اپل کار پلی و اندروید اتو بهره گرفته شده است. دوربین دید عقب، سیستم تهویه مطبوع  دو منطقه‌ای و سیستم های کمک راننده پیشرفته از دیگر تجهیزات این مدل است.

در حال حاضر قیمت نهایی این مدل مشخص نیست اما انتظار می‌رود که به راحتی برچسب قیمتی 1 میلیون دلاری داشته باشد و از این نظر قیمت بیشتری به نسبت رقیب اصلی خود یعنی فراری SF90 Stradale دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • AMG.Car
    AMG.Car | ۲۷ تیر ۱۴۰۰

    عاشق موتور مرسدسم. كه الان قلب اين ماشين زيباست 😀

  • Hamid Reza
    Hamid Reza | ۲۶ تیر ۱۴۰۰

    خیلی زیباست 😶

  • GT
    GT | ۲۶ تیر ۱۴۰۰

    چقدر نبود طراحش حس میشه

مطالب پیشنهادی