ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

TSMC تولید تراشه‌های خودرو را ۳۰ درصد افزایش داده است

در شرایطی که جهان با کمبود تراشه روبرو است، شرکت تایوانی TSMC اعلام کرد تولید چیپست‌های مخصوص خودرو را طی شش ماه گذشته ۳۰ درصد افزایش داده است. مدیر عامل TSMC این خبر را در ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۵ تیر ۱۴۰۰ | ۱۵:۳۰

در شرایطی که جهان با کمبود تراشه روبرو است، شرکت تایوانی TSMC اعلام کرد تولید چیپست‌های مخصوص خودرو را طی شش ماه گذشته ۳۰ درصد افزایش داده است.

مدیر عامل TSMC این خبر را در حین ارائه گزارش فعالیت سه ماهه دوم شرکت اعلام کرد و گفت حجم تولید واحدهای میکروکنترلر این شرکت تا پایان سال جاری در حدود ۶۰ درصد نسبت به سال ۲۰۲۰ و درحدود ۳۰ درصد نسبت به سال ۲۰۱۸ افزایش پیدا می‌‌کند. او در این جلسه به سرمایه‌گذاران اعلام کرد:

با انجام چنین اقداماتی، انتظار داریم کمبود به وجود آمده برای مشتریان TSMC از این سه ماهه تا حد زیادی کاهش یابد.

تراشه‌های خودرو

دو ماه قبل، این شرکت اعلام کرده بود که قصد دارد طی سه سال آینده بودجه‌ای ۱۰۰ میلیارد دلاری برای افزایش ظرفیت تولید تراشه‌ها سرمایه‌گذاری کند.

افزایش تولید تراشه‌های مورد نیاز خودرو باید خبر بسیار خوبی برای تولیدکنندگان این صنعت باشد که از زمان شیوع ویروس کرونا به دلیل معضل کمبود تراشه با مشکلاتی روبرو شده‌اند. حتی تولید خودرو در برخی از کشورهای به نصف رسیده است. به عنوان مثال، انتظار می‌رود شرکت «فورد» در سه ماهه دوم سال جاری نیمی از تولید برنامه‌ریزی شده خود را از دست بدهد.

همچنین در جریان جلسه مالی این شرکت اعلام شد که درآمد خالص TSMC برای سه ماهه دوم منتهی به ۹ تیر ماه به حدود ۵ میلیارد دلار رسیده که نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد افزایش داشته است. همچنین درآمد تلفیقی این شرکت با بهبود ۲۰ درصدی نسبت به سال گذشته ۱۳.۳ میلیارد دلار و حاشیه سود خالص آن‌ها ۳۶ درصد اعلام شده است.

با تقسیم میزان درآمد TSMC متوجه خواهیم شد که تراشه ۵ نانومتری ۱۸ درصد و تراشه‌های ۷ نانومتری ۳۱ درصد از کل درآمد این شرکت را به خود اختصاص داده‌اند. همچنین فناوری‌های پیشرفته که به عنوان روش ساخت ۷ نانومتری و فناوری‌های پیشرفته‌تر تعریف می‌شوند، ۴۹ درصد از کل درآمد TSMC را به خود اختصاص داده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی