ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیاتک از چیپست‌های هلیو G96 و هلیو G88 رونمایی کرد

مدیاتک دو تراشه جدید سری G هلیو یعنی «هلیو G96» و «هلیو G88» را با تمرکز بر بهبود عملکرد نمایشگر با نرخ تازه سازی بالاتر و  دوربین قوی‌تر معرفی کرد. چیپست هلیو  G96 از نمایشگر ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۵ تیر ۱۴۰۰ | ۱۰:۳۰

مدیاتک دو تراشه جدید سری G هلیو یعنی «هلیو G96» و «هلیو G88» را با تمرکز بر بهبود عملکرد نمایشگر با نرخ تازه سازی بالاتر و  دوربین قوی‌تر معرفی کرد.

چیپست هلیو  G96 از نمایشگر با نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند. این در حالی است که هلیو G95 یعنی نسل قبلی تراشه این شرکت از همین سری از نمایشگر با نرخ تازه سازی حداکثر ۹۰ هرتز پشتیبانی می‌کرد. تراشه هشت هسته‌ای جدید مدیاتک با جفت هسته‌های کورتکس A76  با فرکانس ۲.۰۵ گیگاهرتز و شش هسته  A55 کار می‌کند و از پردازنده گرافیکی مالی G57 MC2 پشتیبانی می‌‌کند.

یکی دیگر از مواردی که در تراشه جدید نسبت به نسل قبلی بهبود یافته، امکان پشتیبانی از حسگر دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی است. در حالیکه هلیو G95 حداکثر از دوربین ۶۴ مگاپیکسلی پشتیبانی می کرد. هرچند در تصویربرداری ویدیویی همچنان می‌تواند از نرخ فریم ریت ۳۰ فریم در ثانیه برای ویدیوهای با کیفیت 4K پشتیبانی کند.

با وجودی که بازار تراشه‌های 5G رو به رشد است، اما هلیو G96 از شبکه 4G پشتیبانی می‌‌کند.

هلیو  G88، تراشه دیگر معرفی شده از سوی مدیاتک نیز شباهت زیادی به نسل قبلی خود دارد. این چیپست از جفت هسته کورتکس A75 با سرعت ۲ گیگاهرتز و شش هسته A55 و پردازنده گرافیکی مالی G52 MC2 با همان فرکانس یک گیگاهرتز کار می‌کند. هلیو G88  از نمایشگرهای با نرخ تازه سازی ۹۰ هرتزی با رزولوشن بالاتر از ۱۰۸۰ پیکسل و دوربین ۶۴ مگاپیکسلی پشتیبانی می‌‌کند.

هردو تراشه جدید هلیو G96 و هلیو G88  از فناوری HyperEngine 2.0 Lite بهره می‌برند و در نتیجه می‌توانند از دو سیم کارت با VoLTE پشتیبانی کنند. همچنین هر دو چیپست جدید از ویژگی‌هایی مربوط به پردازش دوربین از جمله کاهش نویز 3DNR و MFNR در سخت افزار برای G96.بهره می‌برند.

مدیاتک با معرفی دو تراشه جدید پیشرفت خود را در زمینه پشتیبانی از نمایشگر با نرخ بروزرسانی بالاتر و دوربین دستگاه به نمایش گذاشته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • mostafa aref
    mostafa aref | ۲۵ تیر ۱۴۰۰

    خدا رو شکر

مطالب پیشنهادی