ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

تغییرات اقلیمی منجر به طوفان‌های شدیدتری در سراسر اروپا می‌شود

مطالعات جدید نشان می‌دهد که تغییرات اقلیمی در حال ایجاد موج بزرگی از طوفان‌های شدید و کند در اروپا است. همچنین، محققان با بررسی تاثیرات اقلیم بر طوفان‌های اروپا نشان دادند که در آینده تعداد ...

ریحانه ولی‌پور
نوشته شده توسط ریحانه ولی‌پور | ۲۶ تیر ۱۴۰۰ | ۲۳:۵۹

مطالعات جدید نشان می‌دهد که تغییرات اقلیمی در حال ایجاد موج بزرگی از طوفان‌های شدید و کند در اروپا است. همچنین، محققان با بررسی تاثیرات اقلیم بر طوفان‌های اروپا نشان دادند که در آینده تعداد بسیار بیشتری از این طوفان‌ها در اروپا اتفاق خواهد افتاد. آن‌ها تخمین زده‌اند که این طوفان‌ها می‌توانند تا آخر سده میلادی تا ۱۴ برابر افزایش پیدا کنند.

این طوفان‌ها درصد بارش بسیار بیشتری دارند و می‌توانند عواقب ویرانگری مثل سیل اخیر آلمان و بلژیک به جا بگذارند. محققان با استفاده از مدل‌سازی‌های دقیقی توانستند محاسبه کنند که طوفان‌های کندتر می‌توانند باعث تجمع مقدار بارش در یک ناحیه محلی شوند و خطر سیل را بیشتر کنند.

با ابرکامپیوترها محققان توانستند نقشه دقیقی از آب و هوای اروپا استخراج کنند. این نقشه دقتی تقریبا دو کیلومتری دارد که می‌تواند طوفان‌ها را بهتر مدل‌سازی کند و در صورت وجود طوفان‌های شدیدتر جزئیات بیشتری در اختیار دانشمندان قرار دهد. با استفاده از این نقشه می‌توان متریک‌هایی را استخراج کرد که می‌توان با آن‌ها شدت طوفان‌ها را بررسی کرد. این متریک‌ها دید جامعی از مشکل را در اختیارمان قرار می‌دهد و می‌توانیم عواملی که در اتمسفر باعث ایجاد طوفان‌های شدید می‌شود را متوجه شویم.

تغییرات اقلیمی

این تحقیق یکی از اولین مطالعه‌هایی است که روی تغییرات سرعت طوفان‌های شدید انجام می‌شود. سرعت حرکت طوفان یکی از مهم‌ترین عواملی است که روی ایجاد سیل تاثیر می‌گذارد. در حال حاضر محققان با داده‌های شبیه‌سازی شده اقلیمی در حال بررسی سایر فرم‌های آب و هوایی هستند که می‌تواند منجر به آسیب‌های شدید شود.

گرمایش جهانی در سراسر دنیا با سرعت زیادی در حال پیشروی است و دولت‌ها عملکرد بسیار ضعیفی در کاهش گازهای گلخانه‌ای دارند. این مطالعه نشان داد که تغییرات در طوفان‌های شدید می‌توانند تاثیر بسیار قابل توجهی روی ایجاد سیل‌های فاجعه‌بار در اروپا داشته باشند.

سیل‌هایی که در حال حاضر در اروپا جریان دارند نشان می‌دهند که باید هر چه سریعتر سیستم مدیریت بهتری را به وجود آوریم. علاوه بر این، باید عوامل ایمنی تغییرات اقلیمی را در طراحی زیرساخت‌ها به کار بریم تا بتوانیم آن‌ها را در برابر چنین پدیده‌های شدید آب و هوایی قدرتمندتر کنیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی