ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هواوی عرضه جهانی HMS Core 6.0 را برای توسعه‌دهندگان آغاز کرد

خدمات موبایلی هواوی یا HMS جایگزینی برای خدمات موبایلی گوگل یا GMS است که توسعه آن در پاسخ به تحریم‌های آمریکا آغاز شد. حالا هواوی نسخه HMS Core 6.0 را برای بازار جهانی منتشر کرده ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۶ تیر ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۰

خدمات موبایلی هواوی یا HMS جایگزینی برای خدمات موبایلی گوگل یا GMS است که توسعه آن در پاسخ به تحریم‌های آمریکا آغاز شد. حالا هواوی نسخه HMS Core 6.0 را برای بازار جهانی منتشر کرده تا قابلیت‌های تازه در اختیار همه کاربران قرار بگیرد.

هواوی ماه پیش در کنفرانس توسعه‌دهندگان خود از HMS Core 6.0 رونمایی کرد اما این رونمایی مختص بازار چین بود. حالا پس از چند هفته بالاخره جدیدترین نسخه خدمات موبایلی هواوی در اختیار بازارهای جهانی قرار می‌گیرد. مطابق اطلاعات منتشر شده، HMS Core 6.0 بهینه‌سازی‌هایی را در زمینه رسانه، گرافیک، ارتباطات مخابراتی و غیره فراهم می‌کند.

هواوی می‌گوید نسخه جدید HMS Core را برای همه دستگاه‌ها منتشر کرده است، بنابراین توسعه‌دهندگان از همین حالا می‌توانند از قابلیت‌های جدید این نسخه استفاده کنند. برای مثال، AV Pipeline Kit حالا پایپ‌لاین‌های از پیش‌تعریف‌ شده‌ای را برای ویدیوهای باکیفیت، تشخیص رویدادهای صوتی و سایر خدمات رسانه‌ای فراهم می‌کند. در بخش گرافیک هم 3D Modeling Kit قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی مثل نوسازی اشیاء سه‌بعدی را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد.

HMS Core 6.0 ابزاری به نام Computer Graphics Kit دارد که قابلیتی موسوم به Volumetric Fog را ارائه می‌کند. این قابلیت اجازه می‌دهد توسعه‌دهندگان در زمان طراحی بازی‌های موبایلی شبیه‌سازی دقیق‌تری از محیط‌های داخلی داشته باشند. البته استفاده از این ویژگی مستلزم پشتیبانی از Vulkan است.

هواوی برای ارتباطات Network Kit را ارائه کرده که نسخه به‌روزشده کیت پیش‌بینی محیط‌های شبکه‌ای است. این کیت با هوش مصنوعی کار می‌کند و وعده داده شده که تاخیر شبکه را تا ۲۰ درصد در اپلیکیشن‌ها کاهش دهد. از دیگر ویژگی‌های HMS Core 6.0 می‌توانیم به Video Editor Kit و Membership Kit اشاره کنیم.

هواوی در مراسم توسعه‌دهندگان خود اعلام کرده بود که تعداد اپ‌های سیستم عامل هارمونی به ۱۳۴ هزار عدد رسیده و تعداد توسعه‌دهندگان پلتفرم این شرکت در آن زمان از مرز ۴ میلیون توسعه‌دهندگان فراتر رفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی