ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چطور با گوگل استریت ویو در زمان سفر کنیم؟

گوگل استریت ویو (Google Street View) یک ابزار کاربردی و جذاب برای مشاهده نقشه از دید اول شخص است. شما می‌توانید با استفاده از این ویژگی یک آدرس را پیدا کنید، نگاه بصری به خیابان‌ها ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۶ تیر ۱۴۰۰ | ۲۰:۰۰

گوگل استریت ویو (Google Street View) یک ابزار کاربردی و جذاب برای مشاهده نقشه از دید اول شخص است. شما می‌توانید با استفاده از این ویژگی یک آدرس را پیدا کنید، نگاه بصری به خیابان‌ها داشته باشید یا اینکه حتی سفری به گذشته داشته باشید. ما در این مطلب می‌خواهیم نحوه سفر در زمان با گوگل استریت ویو را به شما آموزش دهیم.

چگونه تصاویر قدیمی استریت ویو را ببینیم؟

گوگل هرچند وقت یکبار داده‌های استریت ویو را برای برخی مناطق بروزرسانی می‌کند و شما می‌توانید با استفاده از نسخه دسکتاپ گوگل مپس، نگاهی به گذشته آن‌ها داشته باشید. برای چنین کاری با مرورگر کامپیوترتان به وب‎‌سایت maps.google.com بروید. باید به این موضوع اشاره کنیم که قادر به انجام چنین کاری با گوشی هوشمندتان نخواهید بود.

حالا روی آیکون استریت ویو (در تصویر زیر مشخص شده)، کلیک کرده و آن را بکشید. این آیکون را روی خیابان یا جاده مدنظرتان باید رها کنید. شما همچنین می‌توانید روی موقعیت مدنظرتان کلیک کرده و سپس روی تامبنیل استریت ویو که در زیر نمایشگر ظاهر می‌شود کلیک کنید.

برای اینکه تصاویر قدیمی استریت ویو را ببینید، به گوشه بالای سمت راست گوگل مپس نگاه کنید. اگر تصاویر قدیمی‌تر استریت ویو برای این منطقه وجود داشته باشید، در کنار عبارت استریت ویو آیکون ساعت به همراه یک فلش رو به پایان را می‌بینید.

گوگل استریت ویو سفر در زمان

روی این فلش کلیک کنید تا تصاویری که در گذشته توسط تیم استریت ویو گرفته شده را ببینید. برای اینکه با گوگل استریت ویو در زمان سفر کنید، روی اسلایدر زیر عکس کلیک کرده و آن را به سمت جلو و عقب حرکت دهید. شما می‌توانید در این تصاویر پرسپکتیو را هم تغییر دهید و در منطقه به خوبی گردش کنید. برای مشاهده تصویر در حالت فول اسکرین، روی آن کلیک کنید.

گوگل استریت ویو سفر در زمان

برای اینکه به جدیدترین تصویر دسترسی پیدا کنید، تنها کافیست اسلایدر را به سمت راست و آخرین سال بکشید و دوباره روی تصویر کلیک کنید.

تعداد تصاویر مناطق متفاوت است

گوگل مپس را می‌توان بهترین سرویس نقشه جهانی دانست که هر سال با قابلیت‌های جدیدی برورسانی می‌شود. با این حال داده‌های تاریخی آن برای تمام مناطق یکسان نیست و برای برخی مناطق با تصاویر قدیمی بیشتری روبه‌رو هستیم.

برای مثال خیابان‌های اطراف شهر مانتین ویو در کالیفرنیا، یعنی جایی که گوگل در آن مستقر است، داده‌های استریت ویو به سال ۲۰۰۷ یعنی زمانی که این سرویس شروع به کار کرد برمی‌گردد. سال‌های پس از راه‌اندازی این سرویس، داده‌های مناطق مختلف به آن اضافه شدند.

همانطور که می‌توان حدس زد، تصاویر قدیمی کیفیت و رزولوشن پایین‌تری نسبت به عکس‌های مدرن دارند.

اگر در کنار عبارت استریت ویو آیکون ساعت به همراه یک فلش را مشاهده نکردید، یعنی تصویر قدیمی‌تری از این منطقه از سوی تیم گوگل گرفته نشده است و تنها همین یک عکس را می‌توانید ببینید.

گوگل استریت ویو سفر در زمان

گوگل مپس یک ابزار بی‌نظیر است که می‌توانید کارهای مختلفی در آن انجام دهید و مناطق و مقصدهای مختلف را درونش پیدا کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی