ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دیجی‌تک؛ داستان ممنوعیت واردات گوشی‌های شیائومی چیست؟

چند روز گذشته این نگرانی در کابران و حتی واردکنندگان موبایل به وجود آمده که با ممنوعیت واردات برخی از گوشی‌های شیائومی، ریلمی، نوکیا و وان پلاس به کشور، چه بر سر بازار موبایل می‌آید و آیا برندهای دیگر نیز دچار این مشکل می‌شوند یا نه؟ در این ویدیو به سراغ این موضوع رفته‌ام.

تماشای ویدیو در یوتوب دیجیاتو:

تماشای ویدیو در آپارات دیجیاتو:

اصل داستان این جاست که نیروی انتظامی و ستاد مدیریت بحران کشور از چندین ماه پیش به رگولاتوری اعلام کرده بودند برای مسیریابی تماس‌های اضطراری برخی از گوشی‌های موجود در کشور چاره‌ای اندیشیده شود. رگولاتوری هم با وجود پیگری‌های فراوان و جلسات بسیار نتوانست این موضوع را به نتیجه درستی برساند و از همین رو به وزارت صنعت ابلاغ کرد که ثبت سفارش تعدادی از گوشی‌ها به کشور ممنوع شود و در آینده نیز بر تعداد این گوشی‌ها اضافه خواهد شد.

به صورت خلاصه این گوشی‌ها در حالتی که آنتن‌دهی وجود نداشته یا سیم کارن درون گوشی قرار نگرفته باشد، نمی‌توانند با شماره‌های اضطراری مثل ۱۱۰ یا ۱۱۵ تماس بگیرند و به جای آن به شماره‌های اضطراری بین‌المللی ۱۱۲ یا ۹۱۱ متصل می‌شوند. این موضوع نه کاربر را به مقصود خود می‌رساند و هم باعث اشغال شدن بی‌مورد شماره‌های اضطراری بین‌المللی می‌شود.

با این حال بر اساس گفته‌های رئیس انجمن واردکنندگان موبایل، سامسونگ توانسته طی جلسه‌ای با اپراتورها و رگولاتوری به نتیجه رسیده و بسیاری از مدل‌های گوشی‌های خود را به این پیش‌نیاز مجهز کند. با این حال برخی از کمپانی‌ها اصلا نمایندگی رسمی در ایران ندارند و هیچ راه رسمی نیز برای مذاکره با آن‌ها به منظور شخصی‌سازی گوشی‌ها برای بازار ایران وجود ندارد و این به دغدغه بسیاری از علاقه‌مندان برندهایی نظیر اپل تبدیل شده است.

ممنوعیت واردات

البته انجمن واردکنندگان موبایل در نامه‌ای به رگولاتوری از سه راه‌حل موقت در دوران تحریم برای لغو ممنوعیت واردات این گوشی‌ها پرده برداشته که به نظر اجرای آن‌ها از شروع این بحران در بازار موبایل کشور جلوگیری می‌کند. راه‌حل اول چسباندن یک برچسب روی جعبه این موبایل‌ها توسط واردکننده رسمی است که به کاربر نحوه درست تماس با شماره‌های اضطراری را آموزش می‌دهد. راه‌حل دوم ارسال یک پیامک از سمت سامانه همتا به منظور آموزش صحیح برقراری تماس با این گوشی‌هاست و راه‌حل سوم نیز ارائه یک راهکار نرم‌افزاری از سمت اپراتورها به منظور مسیریابی این تماس‌هاست.

در هر صورت باید دید آیا این مشکل نیز با این راه‌حل‌ها حل و فصل می‌شود یا کاربران و واردکنندگانی که پس از چندین سال بالاخره روی آرام بازار موبایل را می‌بند، خود را آماده تنش‌های جدید خواهند کزد. پیشنهاد می‌کنم برای دریافت اطلاعات تکمیلی ویدیو این مطلب را حتما تماشا کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • armint668
    armint668 | ۲۹ تیر ۱۴۰۰

    گوشی من ردمی ۹ هست سیم کارت همراه اول و ایرانسل رو گوشی دارم و وقتی بخوام تماس بگیرم با شماره های اظطراری این مشکل وجود داره و با ۱۱۲ تماس گرفته میشه

  • ali25789
    ali25789 | ۲۷ تیر ۱۴۰۰

    سلام، خب خدارو شکر بازم میخوایبن به بارار موبایل خیلی ببخشیدا میخوایین گند بزنید، خب بقول همین پیام یا پیامک بدید یا کلا یک برنامه بسازید، این همه برنامه نویس خوب داریم خب ازشون استفاده کنید، اخه این چه دولتیه، میشه محض رضای خدا یه چندماهی به مردم اضطراب ندید، بی خیال بشین دیگه، هرروز ما باید حسرت بوخوریم که چرا تو چنین کشوری داری زندگی میکنیم، واقعا جای تأسف داره، نمیتونید بیکار بشینید سرجاتون

  • shakhsshaxs
    shakhsshaxs | ۲۷ تیر ۱۴۰۰

    😁😁😁
    بنی واغا فکر مایین! 😂 یا شیایومی غیر ردیابی هست🤔 البته بنفع من میشه چون یکی دارم وقتی وارداتش ممنوع بشه کمیاب و گرون میشه و قیمت بالاتر میفروشمش😇

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
دیجیاتو را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو سریع‌ترین روش دسترسی به اخبار فناوری، علم و خودرو است. اگر می‌خواهید به‌روز باشید، شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو را دنبال کنید.