ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

آیا هیوندای به دنبال عرضه نسخه شاسی‌بلند سوناتا است؟

وبسایت Kolesa.ru با انتشار رندرینگ‌های دقیق از مدل‌های مختلف قبل از رونمایی رسمی، نامی برای خود دست و پا کرده و به شهرت رسیده‌ است. این سایت روسی حالا در اقدامی غیرمنتظره تصویری از یک ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۶ تیر ۱۴۰۰ | ۱۲:۱۵

وبسایت Kolesa.ru با انتشار رندرینگ‌های دقیق از مدل‌های مختلف قبل از رونمایی رسمی، نامی برای خود دست و پا کرده و به شهرت رسیده‌ است. این سایت روسی حالا در اقدامی غیرمنتظره تصویری از یک سوناتای شاسی‌بلند را منتشر کرده‌ تا شایعات عرضه چنین نسخه‌ای از سوی هیوندای قوت بگیرد.

نسل فعلی هیوندای سوناتا به خاطر طراحی خاص و عملکرد مطلوبی که به نمایش گذاشته، توانسته نظر مثبت اکثر نشریان خودرویی را به خود جلب کند. این سدان سایز متوسط در تمامی نسخه‌ها – از مدل هیبریدی گرفته تا نسخه اسپرت N-Line – بسیار خوب عمل کرده و پیشرفت هیوندای در زمینه طراحی و مهندسی را به بهترین شکل ممکن آشکار می‌کند. با نزدیک شدن به زمان رونمایی از نسخه فیس‌لیفت، حالا این سوال در ذهن شکل می‌گیرد که آیا عوامل وبسایت روسی اطلاعاتی در رابطه با توسعه مدل شاسی‌بلند سوناتا دارند که دست به طراحی این رندرینگ زده‌اند؟

تاکنون هیوندای حرفی درباره عرضه نسخه شاسی‌بلند یا کراس سوناتا حرفی به میان نیاورده و مشخص نیست که کره‌ای‌ها چنین برنامه‌ای را در دستور کار قرار داده‌اند یا خیر. در هر حال رندرینگ طراحی شده توسط Kolesa.ru هیوندای را با ارتفاعی خیلی بیشتر از زمین به تصویر می‌کشد. ضمن اینکه محافظ‌های پلاستیکی و آلومینیومی در برخی قسمت‌های بدنه آن به چشم می‌خورد.

شاید بگویید عرضه یک سدان مناسب مسیرهای آفرود، اتفاقی بعید و دور از انتظار باشد؛ اما در پاسخ باید گفت پیش‌تر ولوو با S60 کراس کانتری این ایده را پیاده کرده است.

این نسخه از S60 در سال 2015 و به تعداد محدود وارد خطوط تولید شد. جالب اینکه با تصمیم ولوو، فقط یک دستگاه از این خودرو به نمایندگی‌های کمپانی در آمریکا اختصاص پیدا کرد. این نسخه از S60 در واقع همان استیشن V60 کراس کانتری بود که در قالب سدان وارد بازار شد.

گفتنی است نسخه فیس‌لیفت سوناتا سال آینده معرفی خواهد شد. با توجه به طراحی خاص مدل کنونی و بروز بودن آن، بعید است که هیوندای دست به تغییرات ظاهری گسترده در نسخه فیس‌لیفت بزند. با این حال احتمالا شاهد تغییراتی در بخش تجهیزات و بروزآوری‌های تکنولوژیک در مدل فیس‌لیفت خواهیم بود. به غیر از سوناتا، هیوندای نسخه فیس‌لیفت شاسی‌بلند پالیسید را نیز سال آینده رونمایی خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی