ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دو طرفدار ترامپ به توطئه برای بمب‌گذاری در مقر توییتر و فیسبوک متهم شدند

دو ساکن ایالت کالیفرنیا ظاهرا در حال برنامه‌ریزی برای بمب‌گذاری در دفتر فرماندار دموکرات در شهر «ساکرامنتو» و مقر توییتر و فیسبوک پس از انتخابات ۲۰۲۰ بوده‌اند. این دو نفر علاوه بر تلاش برای بمب‌گذاری، ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۶ تیر ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۰

دو ساکن ایالت کالیفرنیا ظاهرا در حال برنامه‌ریزی برای بمب‌گذاری در دفتر فرماندار دموکرات در شهر «ساکرامنتو» و مقر توییتر و فیسبوک پس از انتخابات ۲۰۲۰ بوده‌اند.

این دو نفر علاوه بر تلاش برای بمب‌گذاری، به خرید غیرقانونی سلاح و مواد منفجره هم متهم شده‌اند. متهمان با حمله به مقر فیسبوک و توییتر چندین روز پس از بن کردن حساب ترامپ، می‌خواستند یک پیام برای غول‌های فناوری بفرستند.

پیام‌های بازیابی شده از سوی FBI نشان می‌دهد که این دو نفر باور داشتند که ترامپ برنده انتخابات ۲۰۲۰ ایالات متحده است و می‌خواهند برای اینکه ترامپ را در کاخ سفید نگه دارند، بجنگند.

اولین نفر به نام «ایان بنجامین راجرز» در تاریخ ۲۶ دی یعنی تنها یک روز پس از ارسال پیام‌ها دستگیر شد. FBI توانسته در خانه و محل کار این فرد نزدیک به ۵۰ اسلحه که برخی از آن‌ها غیرقانونی بوده‌اند به همراه چندین بمب پیدا کند. فرد دوم به نام «جرود کوپلند» در تاریخ ۲۴ تیر ماه دستگیر شد.

ایان بنجامین راجرز

این افراد در کنار تلاش برای بمب‌گذاری در ساختمان‌های حزب دموکرات، درباره حمله علیه مقر فیسبوک و توییتر هم صحبت کرده بودند. FBI انگیزه راجرز برای چنین اقدامی را تلافی کردن ممنوعیت فعالیت ترامپ در این شبکه‌های اجتماعی اعلام کرده است.

در ابتدا این متهمان می‌خواستند به دفتر فرماندار ایالت کالیفرنیا حمله کنند و سپس با حمله به توییتر و فیسبوک، به این شبکه‌های اجتماعی نشان دهند که ممنوعیت ترامپ چه عواقبی برای آن‌ها دارد.

برای راجرز و کوپلند نزدیک به ۱۰ روز پیش کیفرخواست صادر شده و با اتهاماتی مانند برنامه‌ریزی برای نابودی یک ساختمان با استفاده از مواد منفجره روبه‌رو شده‌اند. راجرز علاوه بر این، با اتهاماتی مانند داشتن غیرقانونی سلاح و مواد منفجره هم روبه‌رو شده و کوپلند هم به نابودی مدارک متهم شده است.

پس از حمله طرفداران ترامپ به کاخ کنگره، شبکه‌های اجتماعی تصمیم به توقف فعالیت رئیس جمهور پیشین ایالات متحده در پلتفرم‌های خود گرفتند که واکشن طرفداران ترامپ را در پی داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • MasBana
    MasBana | ۲۶ تیر ۱۴۰۰

    از اون ترامپ نادان و خشن، وجود چنین طرفداران افراطی بعید نیست.

مطالب پیشنهادی