ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپلیکیشن شناسایی بررسی‌های جعلی آمازون با دخالت اپل از اپ استور حذف شد

آمازون ۱۸ خرداد از اپل خواست اپلیکیشن Fakespot را به دلیل به خطر انداختن اطلاعات کاربران از اپ استور حذف کند. اپل سعی کرد حل مشکل را به خود آمازون و Fakespot واگذار کند، اما ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۷ تیر ۱۴۰۰ | ۱۸:۰۰

آمازون ۱۸ خرداد از اپل خواست اپلیکیشن Fakespot را به دلیل به خطر انداختن اطلاعات کاربران از اپ استور حذف کند. اپل سعی کرد حل مشکل را به خود آمازون و Fakespot واگذار کند، اما این روش راهی از پیش نبرد و باعث شد در نهایت خود اپل Fakespot را از اپ استور حذف کند. حالا Fakespot مدعی است که اپل با آمازون همدستی کرده است.

اپل و Fakespot مدعی‌اند که این مشکل توسط آمازون آغاز شده است. مالک اپ استور می‌گوید: «درگیری بر سر حقوق مالکیت فکری شکل گرفت و اولین بار در تاریخ ۱۸ خرداد توسط آمازون مطرح شد. ما ظرف چند ساعت اطمینان پیدا کردیم که طرفین با هم در ارتباط هستند، مشکل را بررسی می‌کنند و قدم‌های لازم را برمی‌دارند و زمان کافی به یکدیگر می‌دهند تا مشکل را برطرف کنند. ما دوباره در تاریخ ۸ تیر یعنی چند هفته قبل از حذف Fakespot از اپ استور با آن‌ها تماس گرفتیم.»

ظاهرا آمازون مدعی است که اپ Fakespot با برخورداری از افزونه‌های کروم و فایرفاکس دستورالعمل ۵.۲.۲ اپ استور پیرامون سایت‌ها و سرویس‌های شخص ثالث را زیر پا گذاشته است. این شرکت می‌گوید Fakespot کدهای خودش را درون وب‌سایت آمازون تزریق می‌کند و با این کار داده‌های کاربر از جمله ایمیل، آدرس، اطلاعات کارت اعتباری و تاریخچه وبگردی آن‌ها را در معرض خطر قرار می‌دهد.

آمازون می‌گوید اپ Fakespot درباره فروشندگان و محصولات آن‌ها به مشتریان اطلاعات گمراه‌کننده می‌دهد و به کسب و کار آن‌ها آسیب می‌زند. به‌علاوه، این شرکت باور دارد که Fakespot چندان درست کار نمی‌کند و اطلاعاتش درباره بررسی‌ها بیش از ۸۰ درصد مواقع اشتباه است.

در آن سو، مدیرعامل Fakespot با رد گفته‌های آمازون می‌گوید اتهام سرقت اطلاعات شخصی کاربران کاملا دروغ است. او همچنین باور ندارد که آن‌ها قوانین اپ استور را زیر پا گذاشته باشند. مدیرعامل Fakespot مدعی است آن‌ها حق دارند نظرات مستقل خود را درباره نقد محصولات و فروشندگان ارائه کنند. افزون بر این، او با رد اتهام تزریق کد گفت Fakespot وب‌سایت آمازون را درون اپ خودش بارگذاری می‌کند و از سال‌ها پیش این کار را انجام می‌داده است.

آمازون سپتامبر پارسال بعد از انتشار گزارشی از سوی فایننشال تایمز، حدود ۲۰ هزار بررسی جعلی را که توسط ۷ نفر از برترین کاربران بریتانیایی این وب‌سایت منتشر شده بودند، حذف کرد. این کاربران با اعطای پنج ستاره کامل به درآمدزایی از این راه مشغول شده بودند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی