ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اکثر دروغ‌پراکنی‌های آنلاین درباره واکسن کرونا توسط ۱۲ نفر انجام می‌شود

مرکز مقابله با نفرت دیجیتالی (CCDH) در گزارشی می‌گوید اکثر تئوری‌های توطئه و اطلاعات گمراه‌کننده‌ای که در شبکه‌های اجتماعی درباره واکسن ویروس کرونا منتشر می‌شود، از سوی ۱۲ نفر انتشار یافته و دست به دست ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۷ تیر ۱۴۰۰ | ۲۳:۳۰

مرکز مقابله با نفرت دیجیتالی (CCDH) در گزارشی می‌گوید اکثر تئوری‌های توطئه و اطلاعات گمراه‌کننده‌ای که در شبکه‌های اجتماعی درباره واکسن ویروس کرونا منتشر می‌شود، از سوی ۱۲ نفر انتشار یافته و دست به دست شده است.

این سازمان آمریکایی/بریتانیایی غیردولتی و غیرانتفاعی دریافته که این ۱۲ نفر در مجموع در شبکه‌های اجتماعی حدود ۵۹ میلیون دنبال‌کننده دارند و بیشترین تاثیر آن‌ها در فیسبوک دیده می‌شود. CCDH با آنالیز ۸۱۲ هزار پست در فیسبوک و توییتر متوجه شده که ۶۵ درصد این محتواها توسط همین گروه دروغ‌پراکنی به سطح اینترنت راه پیدا کرده است.

این گروه فقط در فیسبوک ۷۳ درصد از محتواهای ضدواکسن را تولید می‌کند و تاکنون ۹۵ درصد از این محتواهای غلط از روی این پلتفرم‌ها حذف نشده‌اند. در میان این ۱۲ نفر پزشکان طرفدار شبه‌علم، یک بدن‌ساز، یک بلاگر سبک زندگی، یک تندروی مذهبی و نام «رابرت اف کندی جونیور» دیده می‌شود که برادرزاده «جان اف کندی» است. او واکسن را به بروز اوتیسم و همه‌گیری ویروس کرونا را به شبکه‌های 5G ارتباط می‌دهد. اکانت کندی در حال حاضر از اینستاگرام حذف شده، اما هنوز در فیسبوک فعال است.

واکسن کرونا

مدیرعامل CCDH می‌گوید: «فیسبوک، گوگل و توییتر سیاست‌هایی را برای جلوگیری از دروغ‌پراکنی درباره واکسن‌ها در نظر گرفتند؛ ولی تا امروز در اجرای این سیاست‌ها ناموفق ظاهر شده‌اند. همه این پلتفرم‌ها در حذف اطلاعات غلط، آسیب‌زننده و خطرناک درباره واکسن‌های ویروس کرونا ناکارآمد عمل کرده‌اند.»

مرکز مقابله با نفرت دیجیتالی می‌گوید اگرچه شبکه‌های اجتماعی اخیرا اقداماتی در این زمینه انجام داده و حتی اکانت ۳ نفر از این گروه ۱۲ نفره را از سرویس‌های خود حذف کرده‌اند، ولی CCDH خواستار حذف کامل این ۱۲ نفر از فیسبوک، اینستاگرام، توییتر و یوتیوب است.

گفته می‌شود که بخشی از مردم به‌خصوص در کشورهای غربی به خاطر دروغ‌پراکنی حاضر به دریافت واکسن نیستند و حالا حتی رئیس جمهور آمریکا هم آن را یکی از عوامل شیوع مجدد ویروس کرونا می‌داند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Seyed Amin
    Seyed Amin | ۲۸ تیر ۱۴۰۰

    با مجموع نمکی و جهانپور و محرز و نیکی ملکی و چند نفر دیگه، ما خودمون فقط ۱۲ تا منبع دیس اینفورمیشن داریم.

  • saeed۱۹۸۵۹
    saeed۱۹۸۵۹ | ۲۸ تیر ۱۴۰۰

    یعنی خاک توسر اون احمق هایی که فایزر و مودرنا نمیزنن و اسیر حرف ۱۲ تا احمق شدن و بد به حال مایی که این گوشه دنیا مجبوریم هر اشغالی که اینا میگن بزنیم
    حق اونا این نیست
    حق ما هم این نیست

مطالب پیشنهادی