ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

سامسونگ تولید گوشی‌های هوشمند را در پاکستان افزایش می‌دهد

سامسونگ الکترونیکس طی قراردادی با شرکت Lucky Motors Corporation می‌خواهد تا سال ۲۰۲۲ حدود ۸۰ درصد محصولات فروشی خود در بازار موبایل پاکستان را از طریق تولید در داخل خاک این کشور تامین کند. بر ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۷ تیر ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۰

سامسونگ الکترونیکس طی قراردادی با شرکت Lucky Motors Corporation می‌خواهد تا سال ۲۰۲۲ حدود ۸۰ درصد محصولات فروشی خود در بازار موبایل پاکستان را از طریق تولید در داخل خاک این کشور تامین کند.

بر اساس اطلاعیه شرکت «لاکی موتورز» که از همکاری مشترک Lucky Corp و Kia Motors به وجود آمده، این شرکت قرار است در کارخانه بندر قاسم در پاکستان که پیش‌تر برای تولید خودرو استفاده می‌شد، به تولید تلفن‌های هوشمند بپردازد. البته این کارخانه برای تولید گوشی دستخوش تغییر و تحولاتی خواهد شد.

تصمیم سامسونگ برای تولید موبایل در پاکستان تا حد زیادی به سیاست جدید دولت این کشور در اجرای طرح تولید گوشی‌های موبایل (MDMP) بستگی دارد. وزارت صنایع و تولید پاکستان چندی قبل طرح MDMP را پیشنهاد کرده بود تا اقتصاد داخلی و بستر رشد صنایع تولیدی را در این کشور تقویت کند.

طبق این برنامه، ۸۰ درصد گوشی‌هایی که در پاکستان فروخته می‌شوند باید تا سال ۲۰۲۲ در داخل خاک این کشور تولید شوند. البته سامسونگ تولید تمام ۸۰ درصد گوشی‌های فروشی در خاک پاکستان را به لاکی موتورز محول نمی‌کند، اما بخش بزرگی از تولیدات این شرکت طی این همکاری به کارخانه لاکی موتورز سپرده می‌شود.

این استراتژی احتمالا به سامسونگ کمک می‌کند تا زنجیره تامین داخلی قوی‌تری در داخل پاکستان ایجاد کند. از سوی دیگر، کاهش هزینه‌های تولید می‌تواند به عرضه محصولات ارزان‌تر برای بازار پاکستان و افزایش سود این غول کره‌ای منجر شود.

با توجه به این که رقبای چینی سامسونگ از جمله اوپو، ریلمی و ویوو در پاکستان کارخانه دارند و بخشی از گوشی‌های خود را در داخل خاک این کشور می‌سازند، به نظر می‌رسد که کره‌ای‌ها هم با چنین طرحی می‌توانند رقابت در بازار پاکستان را حفظ کنند و حرفی برای زدن در برابر رقبا داشته باشند.

سامسونگ در هند هم سرمایه‌گذاری‌های عظیمی انجام داده و جدیدترین اقدام آن صرف هزینه ۶۵۳ میلیون دلاری برای احداث کارخانه تولید نمایشگر گوشی‌های هوشمند بوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی