ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تیم کوک: اپل به کشورهای اروپای غربی درگیر سیل کمک مالی می‌کند

مدیرعامل اپل با انتشار توییتی ضمن ابراز همدردی با شهروندانی که محل سکونت آن‌ها در اروپای غربی از جمله در آلمان و بلژیک تحت تاثیر سیل قرار گرفته، اعلام کرد که اپل به تیم‌های نجات ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۷ تیر ۱۴۰۰ | ۰۹:۰۰

مدیرعامل اپل با انتشار توییتی ضمن ابراز همدردی با شهروندانی که محل سکونت آن‌ها در اروپای غربی از جمله در آلمان و بلژیک تحت تاثیر سیل قرار گرفته، اعلام کرد که اپل به تیم‌های نجات و امدادرسانی کمک مالی خواهد کرد تا به روند فعالیت‌ها یاری رسانده باشد.

تیم کوک با ارسال توییتی در صفحه شخصی خود از کمک مالی اپل به گروه‌های امدادرسان خبر داد. او در پیامی نوشت: «با همه کسانی که تحت تاثیر سیلاب‌های فاجعه‌بار آلمان، بلژیک و اروپای غربی بوده‌اند، ابراز همدردی می‌کنیم. اپل از تیم‌های فعال در عملیات‌های امدادی حمایت مالی خواهد کرد.»

بر اساس گزارش‌های مختلف، حداقل ۱۵۰ نفر بر اثر سیل در اروپای غربی جان باخته‌اند و خیلی‌ها بی‌خانمان یا مفقود شده‌اند. اکثر مرگ و میرها در آلمان رخ داده، در حالی که در گزارش‌ها به مرگ حداقل ۲۴ نفر در بلژیک اشاره شده است. تخمین زده می‌شود که در حال حاضر حدود ۲۰ هزار نفر بدون برق یا دسترسی به آب آشامیدنی درگیر این فاجعه طبیعی باشند.

در شرایطی که تیم‌های امدادی در این منطقه در حال انجام عملیات هستند، گفته شده که تعداد کشته‌ها ممکن است در روزهای آینده بیشتر شود، چون احتمالا اجساد بیشتری کشف خواهد شد. اکنون سطح آب در بسیاری از مناطق آلمان پایین آمده است.

گزارش‌ها از مفقود شدن حدود ۱۳۰۰ نفر حکایت می‌کنند، اما مسئولان گفته‌اند که این رقم ممکن است تحت تاثیر گزارش‌های متعدد توسط افراد مختلف تا این حد افزایش یافته باشد. لوکزامبورگ و فرانسه هم شاهد جاری شدن سیلاب در برخی مناطق بوده‌اند، با این حال تلفاتی در این کشورها گزارش نشده است.

این اولین باری نیست که تیم کوک برای اهداف بشردوستانه کمک مالی می‌کند و نسبت به فجایع طبیعی واکنش نشان می‌دهد. این شرکت قبلا در کنار گوگل و مایکروسافت از ارائه کمک‌های مالی به هند در مبارزه با موج سهمگین ویروس کرونا خبر داده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی