ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نارضایتی دانشجویان از روند ورود به سامانه دانشگاه آزاد؛ آی‌گپ می‌گوید بی‌تقصیر است

دانشجویان دانشگاه آزاد در روزهای اخیر هنگام ورود و انتخاب واحد برای ترم جدید با مشکل عدم ارسال کد مواجه شدند و همین موضوع باعث شده که انتقادات فراوانی از سوی این قشر در شبکه‌های ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۷ تیر ۱۴۰۰ | ۱۸:۱۴

دانشجویان دانشگاه آزاد در روزهای اخیر هنگام ورود و انتخاب واحد برای ترم جدید با مشکل عدم ارسال کد مواجه شدند و همین موضوع باعث شده که انتقادات فراوانی از سوی این قشر در شبکه‌های اجتماعی در مورد عملکرد پیام رسان آی‌گپ و اساسا همکاری که این مجموعه با دانشگاه آزاد دارد منتشر شود. آیگپ اما می‌گوید که این نقص فنی پیش آمده از سوی آنها نیست و مشکل از سامانه آموزش‌یار است.

چند ماهی می‌شود ورود به سامانه آموزش‌یار دانشگاه آزاد منوط به دریافت کد از پیام رسان آی‌گپ شده و این موضوع انتقاد دانشجویان دانشگاه آزاد را به همراه داشته است؛ موضوعی که خود پیام رسان آیگپ پیش‌تر به دیجیاتو درباره آن گفته بود در اجرایی شدن آن تصمیمی نداشته و همه چیز به سیاست‌های خود دانشگاه آزاد برمی‌گردد. اما در روزهای اخیر سطح نارضایتی‌ها افزایش شدیدی داشته‌اند.

«علی محمد کردنایج» مدیر ارتباطات آیگپ به دیجیاتو گفته بود که آنها نقشی در این تصمیم که استفاده از آیگپ اجباری شود و دیگر امکان ارسال پیامک برای دانشجویان وجود نداشته باشد نداشتند و این موضوع نیز مربوط به سیاست‌های دانشگاه آزاد بوده است: «سامانه آموزشیار این مجموعه آموزشی، آیگپ را به عنوان بستر خود انتخاب کرده است و ما با آنها وارد یک تفاهمنامه همکاری شدیم. پیش از این نیز برای انجام هرکاری در این سامانه، پیامکی برای دانشجویان ارسال می‌شد و حالا به جای این پیامک، این اتفاق در بستر آی گپ رخ می‌دهد. هیچ اتفاق خاصی نیفتاده و بستر پیامک و یک اپلیکیشن که تغییر پیدا کرده به بستر آیگپ.»

اکنون کردنایج در گفتگو با دیجیاتو درباره مشکلات روزهای گذشته دانشجویان تاکید می‌کند که APIهای آیگپ کاملا برخط هستند و به درستی در حال ارائه سرویس هستند: «خود سامانه آموزشیار در آیگپ این موضوع را در اکانت رسمی خود در آی‌گپ عنوان کرده که به مشکلات فنی برخورد کرده‌اند.» او در گفتگو با دیجیاتو که آیا برای حل مشکلات فنی این مجموعه اقدامی از سوی آیگپ صورت گرفته می‌گوید که معاونین فنی آنها با آموزشیار جلساتی داشتند تا این مشکلات هرچه زودتر برطرف شود: «گزارش‌های ما نشان می‌دهد که مشکلات ثبت نامی در امروز از بین رفته است و دانشجویان دیگر با این قبیل مشکلات روبرو نیستند.»

امتیاز آیگپ در مارکت اندرویدی گوگل پلی از صبح امروز ناگهان ریزش داشته و در لحظه نوشتن این مطلب به امتیاز ۱.۶ رسیده است، این موضوع توسط دانشجویان ناراضی که در حین ثبت نام به مشکل خوردند رخ داده است و آنها طی کمپینی همدیگر را دعوت می‌کنند تا به این پیام رسان امتیاز کم بدهند.

کردنایج این مساله را نوعی بی‌مهری از سوی قشر فرهیخته دانشجو می‌داند و تاکید دارد در این رویکرد زحمات چندساله تیم آیگپ نادیده گرفته شده است:

«عصبانیت عزیزان را درک می‌کنیم اما اگر اشراف بر این موضوع داشته باشیم به این نکته پی‌ می‌بریم که مشکل از ما نیست. ما باید داده‌ای از آموزشیار دریافت کنیم که برای دانشجو بفرستیم. متاسفانه چون سیستم آموزشیار اختلال داشت ما داده‌ای دریافت نکردیم که برای دانشجو بفرستیم. اگر دانشیار با چند پیام رسان هم به صورت همزمان کار می‌کرد این اختلال در همه پیام‌رسان‌ها به وجود می‌آید و فقط مختص به ما نبود.»

او در پاسخ به دیجیاتو، این نکته که آی‌گپ برای جذب کاربر با دانشگاه آزاد این همکاری را پیش برده را رد می‌کند و می‌گوید تعداد کاربران فعالی که به این پیام رسان اضافه شدند رقم قابل توجهی در برابر ده میلیون کاربر آی‌گپ که از پیش در این پیام رسان بودند و همچنان فعالیت دارند، نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • علی
    علی | ۲۸ تیر ۱۴۰۰

    آی گپ اگه نمیخواد تو سری بخوره ، بهتره قراردادش با دانشگاه رو به هم بزنه

  • peyman17
    peyman17 | ۲۷ تیر ۱۴۰۰

    اجبار به استفاده از یک پیام رسان اونم اجبار قشر تحصیل کرده واقعا جای تاسف داره

  • mahdi98
    mahdi98 | ۲۷ تیر ۱۴۰۰

    متاسفانه مسولان آیگپ طوری صحبت میکنن که انگار مخاطب خود را احمق فرض کردن اولا اینکه شما میگید در اجباری کردن ورود به سامانه با استفاده از ایگپ نقشی نداشتین خنده داره قطعا قراردادی بین شما و مسولان دانشگاه ازاد امضا شده که واسطه اون یک میلیون کاربر اجباری به این نرم افزار کوچانده بشن و قطعا در قبال اون مسولان مرتبط در دانشگاه ازاد نفعی خواهند برد و موضوع دوم اینکه بازهم برای سرپوشی بر اصل موضوع عنوان میکیند که اینکار به خاطر otp است اولا که هیچ سرویسی در جهان نمیاد otp را با نصب اجباری یک پیام رسان فعال کنه و یا از طریق پیامک یا از طریق اپ های سازنده رمز عبور این کار صورت میگیره و دوم اینکه هیچ سرویسی استفاده از otp را اجباری نمیکنه بلکه به انتخاب کاربر خواهد بود.
    سرویس های گوگل با ان سطح از امنیت از طریق دو روش بالا احراز هویت میکنن انوقت یک سامانه با یک میلیون کاربر که یک کپی از سامانهناد دانشگاه فنی هست و هر کس با یک بار کار کردن با اون میتونه بفهمه چقدر مملو از اشکال و باگ هست و بازهم متاسفانه مشخصه با استفاده از رانت کار طراحی و برنامه نویسیش به افراد نه چندان متخصص داده شده کاربر را مجبور میکنه از یک پیان رسان برای دریافت کد otp استفاده کنه!

  • دانستنی دانستنی
    دانستنی دانستنی | ۲۷ تیر ۱۴۰۰

    انحصار نتیجه ای جز این نخواهد داشت روبیکا و آی گپ هر دو برای همراه اول هستند و سعی در این دارند این 2 تا را فراگیر کنند با این کارشان خواستند حق پیام رسان های قوی مثل گپ و بله را پای مال کنند متاسفانه آی گپ یک پیام رسان کاملا ضعیف هست

    • Seyed Amin
      Seyed Amin | ۲۸ تیر ۱۴۰۰

      کاش تیم دیجیاتو این اکانت فیک رو بررسی کنه که در قالب چندین اکانت با رویکرد یکسان در بخش نظرات فعاله.

مطالب پیشنهادی