ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

کوئنیگزگ جسکو با ۱۵۷۸ اسب بخار قدرت و سرعت بیش از ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت تولید شد

کوئنیگ زگ به طور رسمی تولید ابرخودرو جدید خود با نام جسکو را آغاز کرد. این شرکت سوئدی قرار است تنها 125 دستگاه جسکو تولید کند و اولین موعد تحویل آن نیز بهار سال 2022 ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۷ تیر ۱۴۰۰ | ۲۲:۴۵

کوئنیگ زگ به طور رسمی تولید ابرخودرو جدید خود با نام جسکو را آغاز کرد. این شرکت سوئدی قرار است تنها 125 دستگاه جسکو تولید کند و اولین موعد تحویل آن نیز بهار سال 2022 میلادی است. جسکو در نمایشگاه ژنو سال 2019 میلادی برای اولین بار به نمایش گذاشته شده بود و با قدرت 1578 اسب بخار و حداکثر سرعتی بیش از 500 کیلومتر بر ساعت قرار است مدعی رکورد سریعترین خودرو جهان باشد.

کوئنیگ زگ برای نشان دادن مدل تولیدی از رنگ آمیزی نارنجی رنگ کلاسیک خود که پیش از این در سال 2004 میلادی در مدل CCR استفاده کرده بود.

مدیرعامل و بنیانگذار این شرکت کریستین ون کوئنیگ زگ در رابطه با آغاز تولید این محصول گفته که این شرکت هیجان بسیار زیادی دارد تا تمامی 125 دستگاه جسکو و جسکو آبسولوت را تحویل مشتریان دهد.

همانطور که می‌دانید این ابرخودرو در دو مدل یکی با بال عقب با قابلیت تولید حداکثر نیروی رو به پایین و دیگری بدون بال عقب برای رسیدن به حداکثر سرعت 500 کیلومتر بر ساعتی عرضه خواهد شد. این ابرخودرو برچسب قیمتی برابر با 2.3 میلیون پوند دارد.

یک موتور V8 مجهز به 2 توربوشارژر با میل لنگ فورج کاری شده و سیستم تزریق مستقیم هوا، توانایی تولید 1262 اسب بخار قدرت با سوخت بنزین معمولی با اکتان 95 را دارد. در صورت استفاده از سوخت اتانول E85، این رقم به مرز 1578 اسب بخار خواهد رسید و حداکثر گشتاور آن نیز برابر با 1500 نیوتن متر است. وزن این ابرخودرو برابر با 1400 کیلوگرم است.

گوئنیگ زگ از یک پلت فرم کاملا جدید برای تولید جسکو استفاده کرده است و در نتیجه ابعاد آن کمی به نسبت مدل آگرا بزرگ‌تر است. به مدد پکیج آیرودینامیکی کاملا جدید این ابرخودرو توانایی تولید نیروی رو به پایین برابر با 1000 کیلوگرم را دارد.

یکی از ابتکارات فنی این شرکت ساخت یک گیربکس کاملا جدید 9 سرعته مجهز به 7 صفحه کلاچ خیس است که تنها برابر با 90 کیلوگرم وزن دارد. این گیربکس توانایی تعویض دنده در کمتر از 20 میلی ثانیه را دارد و در نتیجه سریع ترین گیربکسی است که در حال حاضر در صنعت خودروسازی استفاده می‌شود.

در داخل اتاق نیز از یک صفحه نمایش لمسی با قابلیت SmartCentre بهره گرفته شده است. همچنین یک صفحه لمسی بر روی فرمان تعبیه شده است. پشت آمپری نیز به خود فرمان چسبیده است و با چرخش فرمان می‌چرخد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Mr. J
    Mr. J | ۲۸ تیر ۱۴۰۰

    هیولاییه برا خودش. الان به عشق در نگاه اول اعتقاد پیدا کردم

  • ابراهیم
    ابراهیم | ۲۷ تیر ۱۴۰۰

    تازه رسیده حدواندازه پراید

مطالب پیشنهادی