ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

 اولین پل فولادی چاپ سه بعدی جهان در آمستردام افتتاح شد

آمستردام نخستین پل فولادی مخصوص عبور عابر پیاده ساخته شده با فناوری چاپ سه بعدی و مجهز به حسگرهای پیشرفته برای کنترل تردد عابرین را افتتاح کرد. این پل عابر روی یکی از قدیمی‌ترین کانال‌های ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۸ تیر ۱۴۰۰ | ۱۸:۴۵

آمستردام نخستین پل فولادی مخصوص عبور عابر پیاده ساخته شده با فناوری چاپ سه بعدی و مجهز به حسگرهای پیشرفته برای کنترل تردد عابرین را افتتاح کرد.

این پل عابر روی یکی از قدیمی‌ترین کانال‌های آمستردام در منطقه‌ای به نام «Red Light» نصب شده است. طراحی آینده‌نگرانه و مدرن این پل ۱۲ متری توسط طراح هلندی به نام «جوریس لارمان» انجام شده و با استفاده از ربات‌های جوشکار با نوعی تکنیک چاپ سه بعدی ایجاد شده است.

شرکت MX3D توسعه‌دهنده این فناوری نوین می‌گوید این پل طراحی پیچیده‌ای دارد ولی آنها توانسته‌اند درنهایت با چاپ سه بعدی رباتیک چنین معماری را به نمایش بگذارند.

«تیم جیورت‌جنز»، یکی از اعضای تیم توسعه شرکت فناوریMX3D می‌گوید:

«اگر می‌خواهید پلی با رعایت نکات و الگوهای زیبایی‌شناسی طراحی کرده و با قیمتی ارزان و کارآمد آن را بسازید، فناوری چاپ سه بعدی یکی از گزینه‌های خوب است.»

پل فولادی چاپ سه بعدی

معماران و طراحان می‌توانند از این ابزار جدید و بسیار جالب کمک بگیرند و طرح‌های جدید و خلاقانه‌ای را به نمایش بگذارند. پل چاپ سه بعدی نه تنها معماری چشم نوازی دارد بلکه در توسعه آن عناصر هوشمندسازی نیز مورد توجه قرار گرفته و مجهز به حسگرهای کارآمدی است.

حسگرهای به کار برده شده در سازه می‌تواند نظارت دقیقی بر وضعیت آن داشته باشد و هرگونه تغییر در شرایط آن را با استفاده از حسگرهای هوشمند پایش کند.

پل فولادی چاپ سه بعدی

«میشا موس»، مشاور امور سازه شهر آمستردام می‌گوید:

«استفاده از چنین راهکارهای هوشمند و بهره‌گیری از حسگرهای مختلف به ما کمک می‌کند تا نحوه برخورد مردم با چنین فضاهایی را مورد بررسی قرار دهیم و ببینیم کاربران از چنین امکاناتی در فضاهای عمومی به چه صورت استفاده می‌کنند و اگر کسی قصد تخریب آن را داشته باشد، با کمک حسگرها به سرعت متوجه می‌شویم.»

باید دید آیا چنین سازه‌هایی در طولانی مدت نیز می‌توانند همچون روزهای اولیه توسعه،‌ کارایی و دوام لازم داشته باشند یا دچار افت کیفیت می‌شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Masih4
    Masih4 | ۲۹ تیر ۱۴۰۰

    خیلی زیبا و بینظیره 😀

مطالب پیشنهادی