ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هم‌بنیانگذار اتریوم بنابر دلایل امنیتی بازار رمزارزها را ترک می‌کند

«دی یوریو»، هم‌بنیانگذار اتریوم شبکه اتریوم به دلایل امنیت شخصی و فعالیت در حوزه‌های دیگری که به حل مشکلات جهان منجر می‌شود، قصد دارد سهام خود را در شرکت بلاکچین «دی‌سنترال» (Decentral) بفروشد و از ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۸ تیر ۱۴۰۰ | ۱۲:۳۰

«دی یوریو»، هم‌بنیانگذار اتریوم شبکه اتریوم به دلایل امنیت شخصی و فعالیت در حوزه‌های دیگری که به حل مشکلات جهان منجر می‌شود، قصد دارد سهام خود را در شرکت بلاکچین «دی‌سنترال» (Decentral) بفروشد و از بازار و تمامی فعالیت‌های رمزارز کناره‌گیری کند.  وی معتقد است جامعه کنونی در شرایط فعلی ظرفیت پذیرش رمزارزها را ندارد.

یوریو یکی از هشت بنیانگذار اتریوم است که می‌گوید کارش با دنیای رمزارزها تمام شده و اکنون بیشتر نگران امنیت فردی خودش است. دی یوریو که اکنون ۴۸ سال سن دارد، از سال ۲۰۱۷ تاکنون به همراه تیم محافظان شخصی که دارد، به سفر می‌رود یا در جلسات کاری حضور پیدا می‌کند. این محافظان شخصی مراقب امنیت وی هستند.

اکنون یوریو تصمیم گرفته تا شرکت دی‌سنترال را بفروشد و به امور خیرخواهانه بپردازد. هم‌بنیانگذار اتریوم همچنین روی شرکت‌هایی کار خواهد کرد که ارتباط با دنیای رمزارزها ندارند. وی همچنین ارتباطش را با استارتاپ‌های کنونی قطع خواهد کرد و برنامه‌ای برای تامین بودجه پروژه‌های بلاکچین هم ندارد.

دی یوریو که حاضر به افشای دارایی‌های رمزارز‌ها و دارایی خالص خودش در این حوزه نیست، می‌گوید:

«این حوزه کمی خطرناک است و من خیلی اشتیاق زیادی به آن ندارم و در این فضا احساس امنیت نمی‌کنم. اگر روی مشکلات بزرگتر تمرکز می‌کردم، امنیت بیشتری داشتم.»

دی یوریو در سال ۲۰۱۳ فعالیت خود را در زمینه رمزارزها آغاز کرد و اکنون اتریوم ارزش بازاری در حدود ۲۲۵ میلیارد دلار دارد. وی در سال ۲۰۱۸ یکی از بزرگترین و گرانترین پنت‌هاوس‌ها را در کانادا به ارزش ۲۲ میلیون دلار خریداری کرد و بخشی از هزینه آن را با رمزارزها پرداخت کرد. وی مدتی به عنوان مدیر ارشد بخش رمزارزها در اداره بورس و اوراق بهادار تورنتو مشغول فعالیت شد.

دی یوریو می‌گوید:

«می‌‌خواهم متنوع باشم تا فقط در حوزه رمزارزها حضور نداشته باشم. می‌خواهم فردی باشم که مشکلات پیچیده‌ای را حل می‌کند.»

وی ظاهرا قصد دارد با یکی از دوستان دبیرستانی خود که در حال توسعه خودرویی سبز به منظور کاهش آلودگی هوا است، وارد همکاری شود. همچنین در حال رایزنی با یکی از سناتورهای پاراگوئه است. وی در ادامه گفته: «در صورت نیاز در بازار رمزارز حضور خواهم داشت، اما در بیشتر مواقع این اتفاق رخ نخواهد داد. این موضوع درصد بسیار پایینی از نیازهای جهان را به خود اختصاص می‌دهد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • ali_mot
    ali_mot | ۲۸ تیر ۱۴۰۰

    هم چیه که قبل بنیانگذار میاد ؟

    • mrshadow
      mrshadow | ۲۸ تیر ۱۴۰۰

      اگه یک بنیانگذار داشته باشه بهش میگن بنیانگذار (Founder) اگه چندتا بنیان گذار داشته باشه به هرکدوم میگن هم بنیانگذار (Co-founder)

مطالب پیشنهادی