ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

توسعه ربات نرمی که با حافظه پنوماتیک پیانو می‌نوازد [تماشا کنید]

محققان «UC Riverside» موفق به توسعه ربات نرمی شده‌‌اند که به جای استفاده از ترانزیستورهای معمولی و مدارهای الکترونیکی سخت، با استفاده از حافظه پنوماتیک توان گرفته از هوا در نقش یک ربات نرم پیانو ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۸ تیر ۱۴۰۰ | ۲۳:۵۹

محققان «UC Riverside» موفق به توسعه ربات نرمی شده‌‌اند که به جای استفاده از ترانزیستورهای معمولی و مدارهای الکترونیکی سخت، با استفاده از حافظه پنوماتیک توان گرفته از هوا در نقش یک ربات نرم پیانو می‌نوازد.

معمولا ربات‌ها برای انجام برخی کارها نیاز به تراشه‌های از نوع سخت دارند و معمولا ربات‌های نرم برای انجام کارها هنوز متکی به قطعات الکترونیکی سخت هستند. حال آنکه طراحی ربات‌های کاملا نرم و بدون نیاز به قطعات سخت یکی از اهدافی است که محققان دنبال می‌کنند.

در این ربات، فشار اتمسفر، صفر منطقی و حالت خلا در واقع یک منطقی را نشان می‌دهد. این حافظه پنوماتیکی مجهز به دریچه‌های مختلف و البته پیچیده‌ای است تا بتواند مانند یک تراشه با رم ۸ گیگابایتی عمل کند. با وجودی که این حافظه جدید متکی به فشار هوا به اندازه کافی قدرتمند نیست، اما در نوع خود می‌تواند با سرعت پایین ولی ثابت، دکمه‌های پیانو را فشار دهد و کارکرد نسبتا خوبی از خود نشان دهد.

این ربات به صورت کاملا ایمن می‌تواند به کار خود ادامه دهد و خطر ترکیدن حافظه در حین کار تقریبا وجود ندارد. علت این موضوع هم آن است که هیچ فشار مثبتی وجود ندارد که بتواند چنین مشکلی ایجاد کند.

فناوری به کار برده شده در توسعه این ربات هنوز در مراحل اولیه تحقیق و توسعه قرار دارد و هنوز به صورت کامل به مرحله بهره‌برداری نرسیده است. محققان در تلاشند تا علاوه بر تحقیق در مورد افزایش سرعت عملکرد ربات، روی توسعه قابلیت‌های بیشتر آن کار کنند. هدف از انجام این کار توسعه رباتی کاملا نرم و بدون نیاز به قطعات الکترونیکی سخت است. با این کار نیاز به تراشه در ربات‌های نرم کاهش پیدا می‌کند و می‌توان در آینده به این موضوع امیدوار بود که ربات‌هایی کاملا انعطاف پذیر توسعه پیدا کنند که در برخورد با موانع آسیب نبینند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی